Firmy |
Początek Poprzedni Następny |
W module Firmy znajdującym się w menu Administracja/Firmy mamy możliwość: dodawania, kasowania, blokowana, zapisywania oraz wczytywania z pliku danych wybranej firmy wprowadzonej do systemu, a także edycji podstawowych danych firmy koniecznych do ustalenia praw licencyjnych programu.
Dodawanie firmy
Aby dodać nową firmę należy kliknąć lub klawisz [INSERT]. Następnie zgodnie z opisem pól wprowadzić dane dotyczącej nowej firmy (pole "Symbol firmy" po wybraniu przycisku nie podlega już modyfikacji), pozostałe dane firmy uzupełniamy w menu Kartoteki/Dane firmy. W zależności od posiadanej licencji możemy dodać koleją firmę w wersji demonstracyjnej lub pełnej, a także powielać licencjonowaną firmę np. w celu przeprowadzenia symulacji naliczeń bez modyfikacji danych właściwych.
Kasowanie firmy
Aby skasować firmę należy kliknąć lub klawisz [DELETE]. Operacja zostanie wykonana pod warunkiem wykonania kopii zapasowej - w tym celu zostanie wyświetlony stosowny komunikat. Następnie program wyświetli okno, w którym możemy określić nazwę i lokalizację, gdzie kopia ma zostać zapisana.
Po wybraniu przycisku "Zapisz" kopia naszej bazy danych zostanie utworzona we wskazanym folderze, a firma zostanie usunięta z systemu .
Blokowanie firmy
Blokowanie firmy ma na celu zaprzestanie wyświetlania jej w oknie logowania do programu dla wszystkich Użytkowników. Opcja przydatna dla firm, z których nie zamierzamy korzystać w najbliższym czasie np. zakończyliśmy z nimi współpracę. W każdym momencie istnieje możliwość odblokowania firmy i wglądu do danych w niej zawartych. W celu zablokowania/odblokowania dostępu do firmy ustawiamy na niej focus i klikamy przycisk lub z menu kontekstowego wybieramy opcję "Popraw" lub klawisz [F2]. Wyświetli się okno edycji danych firmy, w którym w zależności od aktualnej potrzeby, zaznaczamy lub odznaczamy pole blokady dostępu: W tabeli okna głównego, w kolumnie "Blokada" można odczytać aktualny status każdej firmy.
Zapisywanie i wczytywanie kopii zapasowej firmy
Utworzenie kopii danych firmy możemy wykorzystać do przeniesienia jej do innej bazy, instalacji programu bądź ponownego zaczytania pod inną nazwą - w celu przeprowadzenia symulacji naliczeń bez modyfikacji właściwych danych. Kopię zapasową możemy tworzyć na dowolnym nośniku (PenDrive, dysk twardy itp.).
Zapisanie kopii Aby wykonać kopię - należy ustawić się na wybranej firmie i z menu kontekstowego wybrać opcję "Zapisz do pliku". Program wyświetli okno, w którym możemy określić nazwę i lokalizację, gdzie kopia ma zostać zapisana. Po wybraniu przycisku "Zapisz" kopia naszej bazy danych zostanie utworzona we wskazanym folderze. Przy tworzeniu kolejnej kopii, program automatycznie będzie podpowiadać katalog, w którym została zapisana poprzednia.
Wczytanie kopii W celu wczytania danych z wykonanej wcześniej kopii, należy z menu kontekstowego wybrać opcję "Wczytaj z pliku". Program podpowie ścieżkę, w której została wykonana ostatnia kopia programu. Jeśli ścieżka jest nieprawidłowa, podajemy swoją i wskazujemy plik, który chcemy odtworzyć. Po zatwierdzeniu przyciskiem "Otwórz" program wyświetli okno w którym należy podać nowy symbol firmy (nie ma możliwości podania symbolu już istniejącego w systemie) po czym nastąpi wczytanie danych do aplikacji 'CPW'.
Wykonanie kopii diagnostycznej W przypadku wystąpienia błędów w bazie, zalecane jest wykonanie kopii diagnostycznej(zapis w rozszerzeniu .cpw), którą należy potem przesłać do firmy Legat w celu wykrycia i naprawy błędów. Ta kopia pozbawiona jest danych osobowych poprzez ich zamazanie od 3 znaku (AD#####), i odtworzenie ich nie jest możliwe. Na tej kopii nie są również zapisywane ustawienia użytkownika.
Innym sposobem na wykonanie kopii diagnostycznej jest wejście w menu Administracja/Firmy. Kliknięcie prawym klawiszem myszki na wybraną firmę, otworzy nam listę z której można również wybrać opcję 'kopia zapasowa'. W tym przypadku znajda się tylko dane dotyczące wybranej firmy.
Edycja danych firmy
W menu Administracja/Firmy edycji podlegają tylko dane firmy konieczne do ustalenia licencji, pozostałe dane firmy można edytować w menu Kartoteki/Dane firmy. Aby przejść do edycji należy ustawić focus na wybranej firmie i kliknąć przycisk lub z menu kontekstowego wybrać opcję "Popraw" lub klawisz [F2]. Modyfikacji podlegają tylko pola: Nazwa skrócona, NIP oraz blokada dostępu.
|