Funkcje ekranu przygotowania wydruku |
Początek Poprzedni Następny |
Aby wydrukować dokument/dokumenty, należy zaznaczyć w tabeli wybrany/wybrane listy wynagrodzeń, zestawienia itp., a następnie kliknąć na ikonę , skrót klawiszowy [CTRL]+[P] lub polecenie "Drukuj" w menu kontekstowym, czy w menu Operacje. Pojawi się okno przygotowania wydruku. Zanim wyślemy do naszej plujki czy laserówki tekst, w większości przypadków wprowadzamy własne ustawienia parametrów wydruku:
Aby wydrukować pojedynczo dokumenty z listy zaznaczonych, należy w ukazującym się oknie podświetlić wybrany dokument. Wybór akceptujemy poprzez kliknięcie na link .
Nie wybranie dokumentu spowoduje wydruk wszystkich z listy wcześniej zaznaczonych. Lista wyboru dokumentów do wydrukowania będzie oczywiście jedno-elementowa, jeśli wcześniej wybierzemy (podświetlimy fokusem) tylko jeden dokument w programie.
UWAGA ! Nazwa dokumentu, która będzie w nagłówku wydruku, jest widoczna jeszcze przed wydrukowaniem w oknie przygotowania wydruku:
Dla list wynagrodzeń jest to standardowo symbol listy. Aby zmienić na wydruku nazwę na opis listy, należy wejść w menu Konfiguracja/Ustawienia programu/Wydruki i zaznaczyć parametr "Na wydrukach używać opisu listy zamiast symbolu automatycznego (jeśli niepusty)".
Dla dokumentów typu lista płac wybieramy jaki chcemy mieć układ kolumn składników na wydruku:
Wybór czy wydruk ma być w orientacji pionowej czy poziomej (w poziomej mieści się więcej kolumn)
Ustawienie rozmiaru czcionki na wydruku
Dla dokumentów typu zestawienia często należy wskazać interesujący nas układ danych (kosztowy, podatkowy, ZUS) do wydruku:
Ważnym elementem jest wskazanie okresu czasu, dla którego chcemy sporządzić wydruk:
Program podpowiada standardowy przedział czasu - można go zmienić klikając na link .
Ten rodzaj ustawienia jest np. na wydrukach list płac, list rachunków
Zakres domyślnie jest ustawiany na: alfabetycznie i z widocznymi kwotami pracowników. Wybranie innego filtrowania na wydruku aktywuje wyszarzane kontrolki i blokuje inne.
Jak w każdym programie systemu 'Windows', dysponujemy listą wyboru wszystkich drukarek skonfigurowanych na naszym stanowisku. Aby ułatwić pracę, jedną z nich można ustawić jako domyślną - klikając na link "Ustaw jako domyślną"
W oknie przygotowania wydruku podajemy także liczbę kopii dokumentu/dokumentów. Jeśli posiadamy drukarkę z funkcją duplex, można wskazać wykonanie druku dwustronnego:
Wybór orientacji wydruku następuje po zaznaczeniu rodzaju: PODŁUŻNA lub POPRZECZNA:
Aby wydrukować wszystkie strony wybieramy opcję "wszystkie". Aby wydrukować wybrane strony kolejno, należy określić "zakres stron od strony ... do strony ..." Jeśli natomiast chcemy wydrukować tylko niektóre, wchodzimy w "Wybrane strony" i wpisujemy ich numery, oddzielając przecinkami i/lub myślnikiem, gdy część stron następuje kolejno od-do.
Np. zgodnie z powyższym rysunkiem wydrukowane zostaną strony: 1, 4, 5, 8, 9, 10 danego dokumentu
Opcja ta dostępna jest dla dokumentów z tłem, czyli np: dokumentów podatkowych PIT. Program umożliwia drukowanie dokumentów bez grafiki - należy wybrać opcję "drukowanie formularzy bez tła grafiki".
Po skonfigurowaniu parametrów wydruku, naciśnięcie opcji: spowoduje rozpoczęcie drukowania, natomiast anuluje ustawienia drukowania.
Zawsze zaleca się sprawdzić poprawność i ostateczny wygląd dokumentu przed puszczeniem na drukarkę - klikając na link . Więcej na ten temat w rozdziale Podgląd wydruku.
UWAGA ! Nazwa dokumentu, która będzie w nagłówku wydruku, jest widoczna jeszcze przed wydrukowaniem w oknie przygotowania wydruku:
|