Raporty PPK |
Początek Poprzedni Następny |
Raporty PPK znajdują się w zakładce Dokumenty->Raporty PPK.
1. Przed utworzeniem raportu należy wejść w zakładkę parametry. Znajdują się w niej:
wersja pliku (struktura pliku xml) - v. 1.0.0 lub v 1.0.1 - stan wersji na dzień 11 lutego 2020 roku, kodowanie pliku XML - ASCII, UTF_8, Unicode ścieżka zapisu pliku eksportowanego.
2. Aby utworzyć raport PPK należy kliknąć białą kartkę. Pojawi się okno z wyborem zakresu tworzenia pliku: Po zaakceptowaniu właściwych opcji zostanie utworzony raport. Uwaga! Ustawienie w parametrach ->Raport dotyczący Zmian Danych Identyfikacyjnych będzie generowany w oddzielnym raporcie. Oznacza to, że jeżeli u któregokolwiek z pracowników nastąpiła zmiana danych identyfikacyjnych to program na początku stworzy raport ze zmianami. Po utworzeniu tego raportu, jest możliwa utworzenia raportu z pozostałymi danymi.
Szczegóły raportu są dostępne po dwukrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy w raport lub kliknięciu na górnym pasku niebiskiej strzałki na białym tle lub przycisku obok niej (tryb podglądu mieszanego). Szczegóły raportu są podzielone na: Dane uczestników, Dane Pracodawcy, Uwagi, Postać XML.
Część z nich jest generowana automatycznie. Jednak przy obecnej dostępnej specyfikacji nie ma sposobu na ustalenie, które powinny, a które nie i w jakiej formie. W sytuacji braku, którejś z pozycji jest możliwość dodania jej ręcznie klikając białą kartę w danej ‘pod zakładce’ i wpisując właściwe dane dla pracownika.
Po utworzeniu i zweryfikowaniu raportu można go wyeksportować klikając czerwony ptaszek lub klawisz F5 albo z menu kontekstowego wybrać Eksportuj do XML. Następnie wyskoczy okno z wyborem zapisu miejsca docelowego dla eksportowanego pliku XML:
Po kliknięciu ‘Ok’ plik zapisze się w wybranym miejscu. |