Wysyłanie eMail |
Początek Poprzedni Następny |
W programie wydruki dokumentów można wysyłać za pomocą poczty e-mail. Tutaj w menu Konfiguracja/Ustawienia programu/e-Usługi/Zakładka Wysyłanie eMail konfigurujemy standardowe, ogólne parametry wysyłki plików. W polu "Adres wysyłki" wpisujemy adresy, z których będziemy korzystać i klikając na link tworzymy listę tych adresów do późniejszego wywoływania przy wysyłce konkretnych dokumentów. Aby wysłać pocztą elektroniczną dowolny plik w programie - za pomocą ikony lub skrótu [CTRL]+[P] wywołujemy dla niego okno przygotowania wydruku, w którym naciskamy link . Pojawi się następne okno wysyłania dokumentów e-mail, ze wstępnym ustawieniem parametrów podpowiadanym z ustawień standardowych (można je oczywiście indywidualnie zmienić):
W programie możemy wysyłać pliki:
Tutaj również indywidualnie dla wysyłanego pliku PDF ustawiamy poziom jakości (od 1 najniższy do 6 najwyższy) - omówiony w pkt.2.
Aby wysyłać pliki za pomocą własnego konta e-mail, należy wypełnić okno konfiguracji określając jego parametry w standardzie SMPT:
Większość serwerów z popularnych serwisów używa uwierzytelniania serwera SMTP. Szyfrowanie SSL jest używane również ale rzadziej. Jeżeli korzystają Państwo z usług pocztowych własnej firmy to ustawienia powinien znać informatyk. Poniżej podane są przykładowe ustawienia popularnych serwisów:
|