ZUS RUD |
Początek Poprzedni Następny |
Od 1 stycznia 2021 r. trzeba informować ZUS o zawarciu umowy o dzieło
Przepisy Tarczy antykryzysowej wprowadziły obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło zawieranych od nowego roku. ZUS musi prowadzić ewidencję takich umów.
O zawarciu umowy o dzieło płatnik składek lub osoba fizyczna zlecająca dzieło zawiadamia ZUS.
Obowiązek ten nie dotyczy umów o dzieło:
Umowy zawarte od 1 stycznia 2021 r. trzeba wykazać w nowym formularzu RUD (Zgłoszenie umowy o dzieło). Należy go złożyć w ciągu 7 dni od zawarcia umowy o dzieło.
Formularz RUD można przekazać elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Opcja generacji dokumentu w postaci XML jest dostępna w ramach pakietu PLUS.
Dla każdego wykonawcy dzieła trzeba złożyć oddzielny formularz RUD. W jednym formularzu RUD można wykazać maksymalnie 10 umów zawartych z jednym wykonawcą. W przypadku próby zgłoszenie więcej niż 10 umów, aplikacja CPW podzieli je na więcej dokumentów ZUS RUD.
Umowy o dzieło już zgłoszone (zapisane w bazie aplikacji)
|