Dane adresowe

Początek  Poprzedni  Następny

Dane adresowe firmy umieszczono w trzech zakładkach, w podziale na:

1.Adres siedziby;
2.Dodatkowe adresy prowadzenia działalności;
3.Adres korespondencyjny.

 

Dane adresowe firmy dla podmiotu niefizycznego.

 

W każdej z tych zakładek, wpisujemy adres dodając nową pozycję - naciskając klawisz [INSERT] lub ikonę ikona_dodaj_nowy_rekord. Wyświetli się podokno, w którym uzupełniamy dane adresowe: Adres ważny od ...do,  Kraj, Województwo, Powiat, Gmina, Miejscowość, Ulica, Nr domu, Nr lokalu, Kod pocztowy, Poczta, Telefon, Fax, Skrytka pocztowa, Email. Niektóre z tych danych jak: Kraj, Województwo, Powiat, Gmina wyszukujemy z rozwijanych list słownikowych, które są częścią programu w menu Kartoteki/Słowniki (gdzie można je dodatkowo modyfikować). Uzupełnione dane zatwierdzamy klikając na link link_zapisz_zamknij lub rezygnujemy naciskając przycisk_zamknij w górnym prawym rogu podokna.

 

Wprowadzone dane pojawiają się w wyższym oknie szczegółów w formie tabelarycznej. Każdy kolejny wpis z nową datą to kolejny wiersz tabeli. Elementy w kolumnach można dopasować do własnych potrzeb - aby pokazać lub ukryć je na ekranie, należy odznaczyć/zaznaczyć wybrane nagłówki kolumn w menu kontekstowym (wywołujemy je prawym przyciskiem myszy lub klawiszem przycisk_wywolanie_menu_kontekstowego).

 

W menu kontekstowym kontrolki adresów została również dodana funkcja zmiany powiatu/gminy dla zaznaczonych adresów, co pozwala na szybkie uwzględnienie zmian np. gmina [m.st. Warszawa] na [Warszawa]. Po kliknięciu prawym klawiszem na adres należy wybrać Zmień powiat/gminę :

 

dane adresowe _ zmiana powiat_gmina

 

 

Z wpisanych tutaj danych adresowych firmy program korzysta przy sporządzaniu: umów o pracę i cywilnych, dokumentów podatkowych i rozliczeniowych z ZUS.

 

 

UWAGA!

Istotną kwestią jest tutaj tzw. hierarchiczne dziedziczenie adresów dla określonych rodzajów podmiotów:

1.dla podmiotu fizycznego - jeżeli brak jest wymaganeg adresu korespondencyjnego, to program przyjmuje adres głównego miejsca prowadzenia działalności (siedziby). Gdy nie ma wpisanego adresu głównego miejsca prowadzenia działalności (siedziby), to przyjmowany jest adres zamieszkania zwany adresem rezydencji podatkowej.
2.dla podmiotu niefizycznego -  jeżeli brak jest wymaganego adresu korespondencyjnego, to program przyjmuje adres siedziby.

 

Zakładka Dodatkowe adresy prowadzenia działalności nie bierze udziału w hierarchicznym dziedziczeniu adresów. Dane zawarte w tej zakładce są wykorzystywane tylko do sporządzenia formularza ZUS ZAA.