Eksport tabeli do programu Excel

Początek  Poprzedni  Następny

W programie 'CPW' mamy możliwość eksportu danych do arkusza kalkulacyjnego 'Excel' (minimalna wersja to 2007), przy czym wymagana jest instalacja tej aplikacji. Jeśli nie ma zainstalowanego tego oprogramowania, na ekranie pojawi się stosowny komunikat.

 

Aby dokonać eksportu, zaznaczamy interesujący nas zakres tabeli (patrz Zaznaczanie wierszy w tabeli) i klikamy na ikonę Eksport tabeli do Exel_ikona w pasku narzędziowym tej tabeli . Ikona posiada rozwinięcie z możliwością wyboru zaznaczonych wierszy lub całej tabeli:

 

 

menuEksportuDoExcel

 

znaczenie opcji :

 

Zapisz zaznaczone

 Zapisuje do arkusza tylko podświetlone (wybrane) wiersze tabeli., można użyć CTRL-A do zaznaczenia wszystkich wierszy.

Zapisz wszystko

 Zapisuje wszystkie wiersze do tabeli.

Zapisuj w pliku csv (ustawienie)

 Zebrane dane zostaną zapisane w pliku tekstowym, pola zostaną rozdzielone znakiem przecinka. Opcja przydatna gdy nie mamy aplikacji excel.

Użyj zainstalowanej aplikacji Excel (ustawienie)

 Dane zostaną zapisane w pliku utworzonym przez posiadaną aplikację Excel. Wymagamy minimum wersji wydanej po 2003 roku. Aplikacja Excel zostanie otworzona po wygenerowaniu danych. Musimy

Użyj biblioteki Open XML (ustawienie)

 Dane zostaną zapisane w pliku z rozszerzeniem .xlsx wymagającej aplikacji Excel minimum wydanej po 2010 roku. Do utworzenia pliku nie jest potrzebna aplikacja Excel.

Po zapisaniu do pliku XLSX otwórz go w aplikacji Excel (ustawienie)

 Jeśli został wybrany format xlsx po zaznaczeniu tej opcji po jego utworzeniu zostanie wywołana aplikacji w której zostanie otwarty wygenerowany plik.

 

 

Opcje będące ustawieniami mają zaznaczenie na lewym marginesie gdy są włączone.

 

Program 'Excel' uruchamiany jest automatycznie, a na ekranie w arkuszu 'Excel-a' pojawią się nasze dane wpisane w kolumny i wiersze tabeli:

 

Eksport tabeli do Exel - arkusz Excel ze skopiowanymi danymi

 

 

Poza tym istnieje opcja eksportu danych do pliku csv. Standard csv, dostępny w pakiecie 'Open Office', jest formatem przechowywania danych w plikach tekstowych. Jest obsługiwany przez większość arkuszy kalkulacyjnych (utrudnieniem są tutaj separatory), dlatego można się nim posiłkować w przypadku nie posiadania programu 'Excel'.

 

1.Jeśli nie posiadamy zainstalowanej aplikacji 'Microsoft Excel', po wywołaniu funkcji "Zapisz zaznaczone" lub "Zapisz wszystko", program spróbuje zapisać dane z tabeli w pliku csv. Wcześniej, w menu Ustawienia programu/Inne należy podać ścieżkę dostępu do folderu, w którym mają być zapisywane pliki w tym formacie.

 

2.Jeśli posiadamy program 'Microsoft Excel', ale chcemy np. przesłać dane za pomocą pliku tekstowego csv, należy zaznaczyć "Zapisuj w pliku csv":

 

Eksport tabeli do pliku.csv

 

 

Ta opcja działa jak przełącznik sposobu zapisu między .xls i .csv.

Następnie eksportujemy dane z tabeli przy pomocy funkcji "Zapisz zaznaczone" lub "Zapisz wszystko". Program 'Excel' nie zostanie nawet otwarty, natomiast na ekranie pojawi się okno zapisania pliku, z podpowiadaną nazwą pliku.csv i ścieżką folderu:

 

Okno zapisu danych w pliku csv.

 

Wprowadzamy własną nazwę pliku i zatwierdzamy go przyciskiem "Zapisz". Na dysku, w wybranym folderze pojawi się nasz dokument:

 

Utworzony plik csv. w wybranym folderze na dysku