Wybór dodatkowej kolumny |
Początek Poprzedni Następny |
Każda tabela w programie posiada listę dostępnych kolumn, które mogą być widoczne lub ukryte, po lewej "nie zamrożonej" stronie ekranu. W celu dodania bądź usunięcia jakiejś kolumny do tabeli, należy wejść w menu kontekstowe - klikając prawy przycisk myszy lub naciskając specjalny przycisk na klawiaturze . Dolna część menu kontekstowego składa się z wypunktowanych nagłówków kolumn do wyboru. W celu ukrycia niepotrzebnych lub wyświetlenia interesujących nas kolumn - odznaczamy/zaznaczamy te kolumny, które chcemy, aby były widoczne na ekranie:
UWAGA ! Program zapamiętuje ustawienia - przy kolejnym wejściu do 'CPW' - na ekranie pojawi się układ tabel z ostatnio wybranymi kolumnami. Więcej na ten temat w rozdziale Menu kontekstowe.
Wyboru kolumn prawej strony, które mają być widoczne na ekranie dokonujemy w oknie wyboru dodatkowej kolumny, które wywołujemy funkcję "Zmień układ kolumn", dostępną pod klawiszem [F6] oraz w menu kontekstowym. Funkcja ta jest zwykle również dostępna pod przyciskiem w pasku narzędziowym okna.
W programie 'CPW' istnieją również kolumny "narastające", w których podawane są wartości liczbowe w sposób narastający. Występują tylko w tabelach: Karty wynagrodzeń, Karty podatkowej, Karty ubezpieczeniowej:
W rozwijanej liście zatytułowanej "Wybierz kolumnę do dodania" podświetlamy interesujący nas rekord i klikamy na link . Dana pozycja pojawi się w polu poniżej z pozostałymi, wcześniej wybranymi kolumnami. Jeśli zaznaczymy myszką pole wyboru przy danej pozycji, to w tabeli podziału na miesiące pojawi dla danej pozycji dodatkowa kolumna sumująca wartości w układzie narastającym:
UWAGA ! Naciskając na przycisk - program przywraca domyślne ustawienie kolumn w tabeli, czyli początkowe zdefiniowane przez programistę.
|