Konfiguracja serwera testowego

Początek  Poprzedni  Następny

Dotyczy dodatkowych działań w celu ustanowienia poprawnego połączenia z serwerem testowym MF.

 

Przy próbie wysyłania na serwer testowy Ministerstwa Finansów musimy zapewnić tzw. relację zaufania. Ponieważ dostawca strony testowej (MF) nie zadbał o ważny certyfikat musimy sami dokonać rejestracji tego certyfikatu w naszym systemie i uznać go jako zaufany. Problem ten nie dotyczy strony produkcyjnej serwera MF. Objawem takiej sytuacji jest pojawienie się poniższego komunikatu przy próbie wysłania dokumentu.

 

W celu rozwiązania powyższego problemu należy :

1.W przeglądarce internetowej (IE) odwołać się do strony bramki testowej serwera

https://test-bramka.edeklaracje.gov.pl/uslugi/dokumenty?wsdl

 

Wybrać opcję Kontynuuj.

Gdy pojawi się zawartość  strony klikamy w pasku adresu przeglądarki na odsyłacz Błąd certyfikatu, a następnie wybieramy opcję Wyświetl certyfikaty.

                             

Aby certyfikat mógł zostać zweryfikowany poprawnie należy posiadać ważny certyfikat jego wystawcy (ostatniego w ścieżce certyfikacji). Wystawcą certyfikatu jest Root minfin Server ca, który nie jest zaufanym wystawcą. (Dla strony produkcyjnej wystawca końcowy należy do zaufanych głównych urzędów certyfikacji).

Na zakładce Ścieżka certyfikacji odnajdziemy (rysunek poniżej) wystawcę niezaufanego certyfikatu.

                                   

Następnie  wyświetlamy certyfikat (Root minfin Server ca).

                                   

I wybieramy przycisk Zainstaluj certyfikat, gdzie po drodze musimy wskazać właściwy magazyn certyfikatów (automat umieści go w magazynie osobistym, co nie da efektu uwierzytelnienia dla certyfikatu bramki testowej) – magazyn Zaufane główne urzędy certyfikacji.

                                 

Po zaakceptowaniu kolejnych etapów (przycisk Dalej) zostaniemy ostrzeżeni o próbie instalacji niezaufanego certyfikatu (ale taki MF posiada), więc wybieramy Tak.

 

Ostatnim  etapem jest wyświetlenie komunikatu o poprawności zainstalowania.

Jeśli chcemy się upewnić, że został zainstalowany prawidłowy certyfikat możemy (po ponownym uruchomieniu przeglądarki internetowej) odwołać się do dokumentu na stronie bramki. Jeśli pojawi się ikona kłódki,  to jest wszystko w porządku.

 

Opisana powyżej procedura pochodzi z infolinii projektu e-deklaracje.