Słowniki Cechy |
Początek Poprzedni Następny |
Nie zawsze podział pracowników na działy jest wystarczający do wygodnej obsługi kadrowej. Z tego powodu, w programie, istnieje możliwość stworzenia słownika indywidualnych cech stanowiących wyróżnik pracowników w naszej firmie np. tytuł naukowy, prawo jazdy, dodatkowe kwalifikacje, nazwisko przełożonego itp. Maksymalnie w programie możemy zdefiniować 9 tego typu różnych cech.
Konkretne nazwy poszczególnym cechom nadajemy w Konfiguracja/Ustawienia programu/zakładka "Cechy dodatkowe pracowników":
Następnie w menu Kartoteki/Słowniki/Cechy wchodzimy w wybrany słownik cechy i tworzymy jego zawartość . Dodajemy kolejne pozycje naciskając klawisz [INSERT] lub ikonę . Wyświetli się okno edycji danych słownika, w którym należy wpisać symbol i nazwę:
Po potwierdzeniu linkiem pozycja pojawi się jako nowy rekord w tabeli Słownika Cechy:
Jak w każdej tabeli możemy: kasować rekordy klikając na lub klawisz [DELETE], modyfikować dane wchodząc do okna edycji za pomocą przycisku lub klawisza [F2].
Przypisywanie kolejnym pracownikom pozycji ze Słownika konkretnej cechy odbywa się w menu Kartoteki/Kartoteka osobowa/Dane osobowe/ zakładka "Informacje dodatkowe":
Następnie, będąc w tabeli kartoteki osobowej możemy wyświetlić na ekranie np. Cechę 3 (Prawo jazdy) w postaci kolumny (korzystając z menu kontekstowego) i posortować pracowników wg tej kolumny (aby posortować klikamy kursorem myszy na nagłówku kolumny). Dzięki temu szybko otrzymamy wykaz grup pracowników posiadających taką samą charakterystykę Cechy 3 (Prawo jazdy): KAT.B, KAT.C1, KAT.C1+E, KAT.D ...
|