Zestawienie rachunków |
Początek Poprzedni Następny |
Obok typowego wydruku rachunku (zgodnego z wybranym wzorem), w menu Naliczanie/Rachunki za okres lub Rachunki pojedynczo, możemy wykonać wydruk zestawienia rachunków z rozbudowanym systemem parametrów. (podobną uproszczoną wersję tego wydruku otrzymujemy w menu Zestawienia/Fundusz wynagrodzeń - bezosobowy).
Zestawienia rachunków należą do bardzo rozwiniętych modułów w programie, dzięki czemu posiadają szeroki wachlarz możliwości: pozwalają na sumowanie: po dziale, okresie, grupach pracowniczych, rodzajach list itp. Po wywołaniu funkcji pomocniczej "Drukuj zestawienie rachunków [F8]" (pod klawiszem [F8], w menu kontekstowym lub pod ikoną na pasku narzędziowym) - w pojawiającym się oknie dialogowym dokonujemy wyboru kryteriów:
1.Okres zestawienia
2. Rachunki z typów list
3. Rodzaj umowy Ograniczamy zestawienie rachunków precyzując przypisane im rodzaje umów:
4. Niedrukowane kolumny W tej pozycji mamy możliwość wskazania składników rachunku, jakie mają się nie pojawić na wydruku naszego zestawienia. Po kliknięciu na pole:
wyświetli się okno wyboru kolumny/kolumn do ukrycia, w którym po wyszukaniu w rozwijanej liście i dodaniu za pomocą właściwych pozycji, zatwierdzamy operację naciskając na :
Wybrane w ten sposób kolumny (ich ilość pokaże się w nawiasie przy napisie "niedrukowane kolumny") nie będą pokazywane na wydruku Zestawienia rachunków.
5. Grupowanie pozycji. Po wybraniu opcji:
6. Uporządkowanie według kolumny
Jeżeli chcemy, aby program uporządkował zestawienie wg jakiejś kolumny, to jej nazwę wybieramy w pierwszym polu, a następnie ustawiamy dla niej rodzaj sortowania: narastająco lub malejąco. W drugim i trzecim wierszu można wskazać inne kolumny do sortowania w drugiej i trzeciej kolejności:
Opcja jest dostępna tylko dla dwóch przypadków grupowania pozycji:
- do dyspozycji mamy następujący zestaw elementów, według których można sortować:
- do dyspozycji mamy następujący zestaw elementów, wg których można sortować:
7. Opcjonalne kolumny
Tutaj możemy wzbogacić wydruk o dodatkowe kolumny takie jak: drugie imię, symbol działu, data wypłaty, NIP, za okres umowy od, numer umowy, PESEL, za okres umowy do, numer rachunku, symbol listy. (klikając na pola wyboru przy interesujących nas pozycjach)
8. Wybór działu przypisania pracownika
9. Filtrowanie ryczałtu.
Przy drukowaniu zestawienia rachunków można skorzystać z filtra "ryczałtu", wybierając jedną z opcji: wszystkie, bez ryczałtu, tylko ryczałt. Wydzielenie pozycji z naliczonym podatkiem zryczałtowanym jest istotne przy określaniu wysokości miesięcznego podatku zryczałtowanego od osób fizycznych PIT 8AR. Z tego względu, w menu Konfiguracja/Składniki wynagrodzeń ważne jest odpowiednie zdefiniowanie parametru składnika: czy ma być od niego naliczany podatek zryczałtowany i jeśli TAK, to jaki: bezwarunkowy tzn. zawsze wpisany % niezależnie od wysokości kwoty lub warunkowy kwotowy (do 200zł przychodu w miesiącu).
UWAGA! Jeśli w kwocie podatku wystąpi chociaż jeden składnik z podatkiem zryczałtowanym, to po włączeniu opcji filtra "tylko ryczałt " zestawienie będzie uwzględniać całe naliczenie. Z tego powodu warto, aby dla jednego pracownika nie mieszać na jednej liście składników zryczałtowanych z opodatkowanymi na innych zasadach.
Po przeanalizowaniu i ustawieniu wszystkich powyższych parametrów Zestawienia rachunków, naciskamy . Pojawi się okno przygotowania dokumentu do wydruku:
gdzie przed puszczeniem na drukarkę, po kliknięciu na istnieje możliwość obejrzenia na ekranie naszego zestawienia:
Skrótowy opis przyjętych parametrów zestawienia rachunków widoczny jest zawsze w nagłówku wydruku. Aby wydrukować nasz dokument, klikamy na . |