Zestawienie rachunków

Początek  Poprzedni  Następny

Obok typowego wydruku rachunku (zgodnego z wybranym wzorem), w menu Naliczanie/Rachunki za okres lub Rachunki pojedynczo, możemy wykonać wydruk zestawienia rachunków z rozbudowanym systemem parametrów.

(podobną uproszczoną wersję tego wydruku otrzymujemy w menu Zestawienia/Fundusz wynagrodzeń - bezosobowy).

 

Zestawienia rachunków należą do bardzo rozwiniętych modułów w programie, dzięki czemu posiadają szeroki wachlarz możliwości: pozwalają na sumowanie: po dziale, okresie, grupach pracowniczych, rodzajach list itp.

Po wywołaniu funkcji pomocniczej "Drukuj zestawienie rachunków [F8]" (pod klawiszem [F8], w menu kontekstowym lub pod ikoną przycisk_zestaw_funkcji_pomocniczych na pasku narzędziowym) - w pojawiającym się oknie dialogowym dokonujemy wyboru kryteriów:

 

 

Okno drukowania zestawienia rachunków

 

1.Okres zestawienia

Wypłacone od dnia... do dnia... – program pokaże nam tylko rachunki wypłacone we wskazanym okresie. Daty, które zostaną przez nas wybrane mają wpływ na opcje znajdujące się poniżej.
dla okresów umów ... – dodatkowo możemy zawęzić nasze zestawienie do rachunków, którym odpowiadają umowy zdefiniowane datami rozpoczęcia i zakończenia ich obowiązywania.

2. Rachunki z typów list

ze wszystkich typów list - opcja standardowa nie ograniczająca zestawienia ze względu na typ listy z funduszu bezosobowego.
z wybranych – po wskazaniu tej opcji, pojawi się rozszerzenie okna, w którym wskazujemy konkretne typy list. Wszystkie dostępne tutaj zostały zdefiniowane wcześniej w menu Konfiguracja/Typy list wynagrodzeń/Fundusz bezosobowy (rachunki)

3. Rodzaj umowy

Ograniczamy zestawienie rachunków precyzując przypisane im rodzaje umów:

wszystkie
tylko zlecenia
tylko o dzieło

4. Niedrukowane  kolumny

W tej pozycji mamy możliwość wskazania składników rachunku, jakie mają się nie pojawić na wydruku naszego zestawienia. Po kliknięciu na pole: Pole "niedrukowane kolumny"

 

wyświetli się okno wyboru kolumny/kolumn do ukrycia, w którym po wyszukaniu w rozwijanej liście i dodaniu za pomocą link_dodaj właściwych pozycji, zatwierdzamy operację naciskając na link_akceptuj:

 

Okno wyboru kolumn, które mają nie być drukowane.

Wybrane w ten sposób kolumny (ich ilość pokaże się w nawiasie przy napisie "niedrukowane kolumny") nie będą pokazywane na wydruku Zestawienia rachunków.

 

5. Grupowanie pozycji. Po wybraniu opcji:

 

bez grupowania
po dniu wypłaty – na zestawieniu składniki rachunków będą sumowane na każdy dzień wypłaty mieszczący się w przedziale czasu określonym powyżej w pozycji "Wypłacone od dnia... do dnia..." (pierwszą kolumną będzie "dzień wypłaty")
po miesiącu wypłaty – na zestawieniu składniki rachunków będą sumowane po miesiącach wypłaty np. 2009/01, 2009/02, 2009/03 itd. (pierwszą kolumną będzie "miesiąc wypłaty")  
po pracowniku – na zestawieniu składniki rachunków będą sumowane z wybranego okresu dla kolejnych pracowników (pierwszą kolumną będzie "imię i nazwisko")
po przypisaniu pracownika do działu –  na zestawieniu składniki rachunków będą sumowane dla konkretnych działów, które wskażemy w pojawiającym się polu wyboru działu. (pierwszą kolumną będzie "symbol działu")

 

6. Uporządkowanie według kolumny

 

Jeżeli chcemy, aby program uporządkował zestawienie wg jakiejś kolumny, to jej nazwę wybieramy w pierwszym polu, a następnie ustawiamy dla niej rodzaj sortowania: narastająco lub malejąco. W drugim i trzecim wierszu można wskazać inne kolumny do sortowania w drugiej i trzeciej kolejności:

 

Zestawienie rachunków - pole do sortowania wg danej kolumny

 

Opcja jest dostępna tylko dla dwóch przypadków grupowania pozycji:

 

- do dyspozycji mamy następujący zestaw elementów, według których można sortować:

 

Zestaw elementów do sortowania dla opcji "bez grupowania"

 

pole radiowe_po_pracowniku - do dyspozycji mamy następujący zestaw elementów, wg których można sortować:

Zestaw elementów do sortowania dla opcji grupowania "po pracowniku"

 

7. Opcjonalne kolumny

 

Tutaj możemy wzbogacić wydruk o dodatkowe kolumny takie jak:

drugie imię, symbol działu, data wypłaty, NIP, za okres umowy od, numer umowy, PESEL, za okres umowy do, numer rachunku, symbol listy. (klikając na pola wyboru przy interesujących nas pozycjach)

 

 

8. Wybór działu przypisania pracownika

 

bez wyboru – na zestawieniu będą brani pod uwagę pracownicy z wszystkich działów.
z jednego – pod uwagę będą brani tylko pracownicy z jednego działu (z poddziałami), wybranego z rozwijanej listy:

 

Wybór pracowników z jednego działu (z poddziałami)

 

z wielu – pod uwagę będą brani pracownicy ze wszystkich zaznaczonych działów w oknie schematu firmy:

 

Wybór pracowników z wielu działów.

 

9. Filtrowanie ryczałtu.

 

Przy drukowaniu zestawienia rachunków można skorzystać z filtra "ryczałtu", wybierając jedną z opcji: wszystkie, bez ryczałtu, tylko ryczałt.

Wydzielenie pozycji z naliczonym podatkiem zryczałtowanym jest istotne przy określaniu wysokości miesięcznego podatku zryczałtowanego od osób fizycznych PIT 8AR.

Z tego względu, w menu Konfiguracja/Składniki wynagrodzeń ważne jest odpowiednie zdefiniowanie parametru składnika: czy ma być od niego naliczany podatek zryczałtowany i jeśli TAK, to jaki: bezwarunkowy tzn. zawsze wpisany % niezależnie od wysokości kwoty lub warunkowy kwotowy (do 200zł przychodu w miesiącu).

 

UWAGA!

Jeśli w kwocie podatku wystąpi chociaż jeden składnik z podatkiem zryczałtowanym, to po włączeniu opcji filtra "tylko ryczałt " zestawienie będzie uwzględniać całe naliczenie. Z tego powodu warto, aby dla jednego pracownika nie mieszać na jednej liście składników zryczałtowanych z opodatkowanymi na innych zasadach.

 

 

Po przeanalizowaniu i ustawieniu wszystkich powyższych parametrów Zestawienia rachunków, naciskamy link_zatwierdz. Pojawi się okno przygotowania dokumentu do wydruku:

 

Okno przygotowania Zestawienia rachunków do wydruku.

 

gdzie przed puszczeniem na drukarkę, po kliknięciu na link_podglad istnieje możliwość obejrzenia na ekranie naszego zestawienia:

 

Zestawienie rachunków - podglad wydruku.

Skrótowy opis przyjętych parametrów zestawienia rachunków widoczny jest zawsze w nagłówku wydruku.

Aby wydrukować nasz dokument, klikamy na link_drukuj.