ZUS_PEL

Początek  Poprzedni  Następny

Dokument ZUS Pel to pełnomocnictwo do wykonywania czynności prawnych w relacjach z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

Przed utworzeniem dokumentów warto:

1.Wejść do zakładki Kartoteki/Dane Firmowe/Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Tutaj można wybrać właściwą jednostkę ZUS dla zakładu pracy oraz wpisać mocodawców do ZUS PEL.
2.Wejść do zakładki Kartoteki/Pełnomocnicy. W tym miejscu wpisać dane pełnomocnika ( dane osobowe i adres) aby później wybierać ich z listy pełnomocników, a nie szukać w śród listy pracowników.

Aby utworzyć dokument należy wejść w Dokumenty/Dokumenty ZUS ŕ ZUS PEL.

W górnych zakładkach mamy do wyboru czy to zakład pracy udziela pełnomocnictwa czy pracownik.

Przykład będzie oparty o pełnomocnictwo udzielone przez pracownika, ponieważ jest tam o jedna zakładka więcej niż udzielanym przez zakład.

1.Dodajemy białą kartką lub klawiszem ”INSERT” nowy dokument.
2.Wyskakuje okno w którym definiujemy jak ma być wypełniony dokument.

 

Na rysunku są zaznaczone cyfry 1 i 2.

Ad1. Tutaj wybieramy miejsce złożenie pisma czyli jednostkę ZUS. Do wyboru mamy:

a.Jednostkę, którą wpisaliśmy w danych firmowych
b.Do wyboru z listy (tutaj można kliknąć link „Sprawdź która jednostka jest właściwa”; odsyła on na stronę ZUS gdzie można za pomocą kodu pocztowego znaleźć jednostkę) można wybrać ręcznie później.

c.Klikając z listy i nie wybierając żadnego możemy później edytować w dokumencie.

Ad2. W zakładkach wybieramy:

a.Kto udziela pełnomocnictwa (NIE MA TEJ ZAKŁADKI W UDZIELANYM PEŁNOMOCNICTWIE PRZEZ ZAKŁAD)
b.Zakres udzielanego pełnomocnictwa, które również można edytować na stworzonym dokumencie

c.Pełnomocników wybieramy na trzy sposoby:
Bez wyboru – edycja w dokumencie
Z listy pracowników
Z listy wcześniej wpisanych pełnomocników.

 

Po wykonaniu wszystkich czynności klikamy akceptuj.