ZUS RMUA

Początek  Poprzedni  Następny

Płatnik składek przekazuje do ZUS imienne raporty miesięczne, składkowe ZUS RCA lub ZUS RZA i świadczeniowe ZUS RSA, po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, w terminie ustalonym dla rozliczania składek. Płatnik składek jest zobowiązany do przekazania ubezpieczonemu wszystkich informacji, które były zawarte w imiennych raportach miesięcznych, składanych przez płatnika do ZUS. Informacje te powinny być złożone na piśmie w celu ich weryfikacji. Dokumentem takim może być RAPORT MIESIĘCZNY DLA OSOBY UBEZPIECZONEJ RMUA.

Informacja dla ubezpieczonego, w formie raportu ZUS RMUA, ułatwia pracodawcy poświadczanie podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu i pozwala na korzystanie przez ubezpieczonego ze świadczeń leczniczych bez dodatkowych dokumentów.

W celu stworzenia raportu RMUA - należy w pierwszej kolejności przygotować w programie raporty RCA, RZA, RSA.

Następnie wchodzimy w menu Dokumenty/Dokumenty ZUS/RMUA i dodajemy nową pozycję - klikając na ikonę ikona_dodaj_nowy_rekord lub klawisz [INSERT]. Pojawi się okno dialogowe:

 

 

Okno wyboru trybu tworzenia raportu RMUA.

 

gdzie określamy tryb tworzenia raportu RMUA:

zawartość paczki:

Generacja automatyczna – program automatycznie wygeneruje raporty dla wszystkich pracowników, dla których stworzyliśmy dokumenty rozliczeniowe RCA, RZA, RSA.
Dodatkowo, zaznaczając pole wyboru Pole wyboru_kontrolka_ z_V, możemy określić czy program ma też generować dokumenty zerowe.
Wybór pracowników z listy – po wybraniu tej opcji generacji raportów RMUA, program da nam możliwość wybrania z listy konkretnych pracowników. Wybranie pracownika, dla którego nie stworzyliśmy dokumentów rozliczeniowych spowoduje nie wygenerowanie dla niego raportu RMUA, mimo jego zaznaczenia.

dotyczy okresu:

Deklaracja – jest to kolejny numer deklaracji stworzonej w systemie za dany okres.
Miesiąc i Rok – jest to okres za który chcemy generować raporty RMUA.

 

Po wybraniu linku link_akceptuj, program stworzy raporty RMUA zawierające informacje pobrane z dokumentów: RCA, RZA, RSA.

 

Uwaga !

Dane zawarte w raporcie RMUA powinny zawierać identyczne dane z tymi, które zostały przekazane do ZUS za pomocą programu 'Płatnik'.

Każda zmiana w pracowniczych dokumentach rozliczeniowych danego okresu wiąże się z koniecznością tworzenia nowych raportów RMUA.

Dodatkowo korygowanie dokumentów rozliczeniowych w programie 'Płatnika' może skutkować brakiem zgodności danych w obu systemach i powodować poświadczenie nieprawdy w stosunku do dokumentu RMUA wydrukowanego z programu 'Cenzus Pro Windows'.

 

Okno główne posiada dwie zakładki: Zbiorczo i Indywidualnie.

 

W tabeli zbiorczej widać wszystkie dotychczas sporządzone raporty RMUA. Charakterystyka dokumentów, podana w kolumnach obejmuje: Numer raportu, Okres rozliczeniowy, Nazwisko, Imię, Datę wypełnienia, Uwagi:

 

ZUS RMUA. Zakładka "Zbiorczo".

 

 

 

W zakładce Indywidualnie, z lewej strony dysponujemy typową kontrolką wyboru pracownika z działu, gdzie w tabelarycznym wykazie podświetlamy osobę, na której chcemy pracować. Tabela pokazuje więc wykaz raportów tylko dla podświetlonego pracownika:

ZUS RMUA. Zakładka "Indywidualnie".

 

Dla zaznaczonej pozycji w tabeli głównej, w oknie niższego rzędu kolejno przechodzimy przez wszystkie sekcje raportu ZUS RMUA:

 

ZUS RMUA. Okno szczegółowe.

 

 

Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona ikona_drukuj) możemy wejść w podgląd wydruku:

 

ZUS RMUA - podgląd wydruku.

 

Istnieje też druga możliwość utworzenia raportu RRMU:

należy wejść w zakładkę Indywidualne, która znajduje się u góry głównego okna ZUS RRUA ZUS RRUA_indywidualne,
wybrać w jaki sposób ma zostać dokonana selekcja pracowników (z jednego działu, z wielu), określić kategorię i kliknąć na nazwisko,
po prawej stronie otworzone zostanie podokno, i aby stworzyć nowy raport przechodzimy kolejno przez kroki opisane powyżej.

 

ZUS RRUA - indywidualne