ZUS RRUA |
Początek Poprzedni Następny |
ZUS RRUA - jest to roczny raport dla osoby ubezpieczonej, którym znajduje się rozpiska wszystkich opłaconych przez pracodawcę składek w rozbiciu na poszczególne miesiące. Terminem przekazania raportu ubezpieczonemu jest 28 lutego roku następnego.
Aby utworzyć raport należy kliknąć ikonę lub klawisz [INSERT]. Pojawi się okno dialogowe, w którym mamy do wyboru, czy: raport zostanie utworzony w trybie generacji automatycznej, czy poprzez wybór pracowników z listy, oraz określamy za który rok ma zostać wystawiony dokument.
Po wybraniu pracownika/generacji w oknie głównym pojawia nam się utworzone dokumenty, w które możemy wejść poprzez podwójne kliknięcie lewym klawiszem myszki na wybrane nazwisko. Korzystając z menu kontekstowego, możemy pokazać/ukryć kolumny na ekranie typu: rok, numer nazwisko, imie pierwsze, data wypełnienia, uwagi, podstawa emerytalna, podstawa chorobowo/wypadkowa, podstawa zdrowotna, emerytalna ubezpieczonego, rentowa ubezpieczonego, składka chorobowa, składka zdrowotna, emerytalna płatnika, rentowa płatnika, składkowa wypadkowa, suma składek.
Pojawi nam się podonko, którego większość pól jest bez możliwości edycji (dane pobierane są z Kartoteki).W bloku VII. data wypełnienia jest polem aktywnym, należy się więc upewnić, że prawidłowa data znajdzie się na dokumencie.
W kolejnej zakładce IV, mamy wykaz składek, z których rozlicza się składający raport.
Po wejściu w dowolny okres rozliczeniowy (podwójne kliknięcie lewym klawiszem pozycji w wybraną pozycję lub ) otworzy nam się podokno, w którym będziemy mieli szczegółowo rozpisane: okres rozliczeniowy, tytuł ubezpieczenia, wymiar czasu pracy, ubezpieczenie, podstawy wymiaru składek i.in.
W kolejnej zakładce mamy zestawienie wypłaconych świadczeń i wynagrodzeń za czas absencji chorobowej oraz rodzaje i okresy przerw w opłacaniu składek w postaci tabeli. W "Uwagach" znajduje się pole tekstowe, które można edytować w razie potrzeby.
Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona ) możemy wejść w podgląd wydruku:
|