ZUS ZSWA |
Początek Poprzedni Następny |
Formularz ZUS ZSWA - zgłoszenie / korekta danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze. Obowiązuje od 1 stycznia 2010r i dotyczy pracowników, za których jest opłacana składka na FEP.
Dane pobierane są z danych: osobowych oraz ogólnych firmy.
Po wejściu do menu Dokumenty/Dokumenty ZUS/ZSWA możemy utworzyć dokumenty zgłoszeniowe ZUS ZSWA w zakładce:
Po kliknięciu na ikonę lub klawisz [INSERT] , wskazujemy rok kalendarzowy oraz okre4ślamy tryb tworzenia deklaracji:
Przy wybraniu opcji generowania automatycznego program automatycznie wyliczy pracowników na podstawie naliczonych składek FEP
W oknie głównym widoczny jest wykaz wszystkich dotychczas sporządzonych ZUS ZSWA. Numeracja dokumentów w tabeli odpowiada pozycji "Identyfikator zgłoszenia".
Aby wypełnić dokument treścią, kolejno edytujemy zakładki w oknie podrzędnym. Pierwsza zakładka obejmuje rozdziały I-II, VII. Sprawdzamy poprawność pól tylko do odczytu i ewentualnie zmieniamy podpowiadaną datę wypełnienia:
Lista pracowników, dla których stworzono dokument pojawia się przy zakładce drugiej. Dla każdego pracownika podajemy kod, okres, wymiar czasu pracy:
Zakładka "Uwagi" służy do zamieszczania notatek, natomiast w ostatniej zakładce można zweryfikować strukturę dokumentu przed wysłaniem do programu Płatnik. Do sprawdzenia dokumentu w tabeli głównej można użyć też funkcji pomocniczej "Kontrola struktury dokumentu [F9]".
Tutaj dzięki typowej kontrolce wyboru pracownika z jednego lub kilku działów, stanowiącej wbudowane podokno na ekranie - znajdujemy pracownika i tworzymy dla niego nową deklarację. Dalszy sposób postępowania jest analogiczny jak dla zakładki "Zbiorczo". Wszystkie poziomy okien zakładki "Indywidualnie" wyglądają następująco:
Utworzone i wypełnione w ten sposób dokumenty zgłoszeniowe eksportujemy do programu 'Płatnik". Operacji dokonujemy w kilku krokach. Korzystając z dostępnych funkcji pomocniczych:
eksportujemy zaznaczone deklaracje do modułu e-Płatnik w naszym programie, gdzie tworzymy z nich paczki, które następnie możemy wczytać w programie 'Płatnik'. W tabeli głównej, w kolumnie "Wysłana do e-Płatnik" deklaracje już wyeksportowane do modułu e-Płatnik są oznakowane polem wyboru .
Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona ) możemy wejść w podgląd wydruku.
UWAGA ! W celu uniknięcia pomyłki z wydrukiem oryginału 'Płatnika' - po prawej i lewej stronie na wydruku z programu 'CPW' znajduje się adnotacja: "Dokumenty drukowane w trybie roboczym nie będą przyjmowane przez ZUS".
|