Archiwum |
Początek Poprzedni Następny |
Oddzielne menu Kartoteki/Archiwum pozwala na przechowywanie rejestru osób, które z różnych przyczyn zakończyły lub przerwały pracę, ale wcześniej miały podpisane umowy etatowe lub cywilne w naszej firmie. Po sporządzeniu wszystkich dokumentów związanych z odejściem pracownika z zakładu pracy, zaleca się go zarchiwizować. Archiwizacja jest bowiem dużo bezpieczniejsza niż fizyczne wykasowanie osoby z programu - zawsze można odczytać jej dane kartotekowe oraz przywrócić ją na listę czynnych pracowników.
Będąc w tabeli Kartoteki osobowej, możemy przefiltrować wykaz pracowników na ekranie zaznaczając status "Wszyscy" lub "Aktualni" - trudno jest więc znaleźć listę osób zarchiwizowanych. Do tego celu służy analogicznie działający moduł Archiwum. W tabeli Archiwum, włączając filtr możemy wybrać jako status opcję "Wszyscy" lub "Archiwalni".
Gdy jesteśmy w menu Kartoteki/Kartoteka osobowa - mamy możliwość przeniesienia wybranych osób do Archiwum. Podświetlamy danego pracownika w tabeli (lub grupę osób), a następnie wywołujemy funkcję "Ustaw status", dostępną w menu kontekstowym lub menu głównym Operacje. W pojawiającym się oknie, wybieramy z listy status: Archiwalny.
Po zatwierdzeniu zmiany, pracownik zostaje przeniesiony do menu Kartoteki/Archiwum. Jest to miejsce w programie, w którym mamy dostęp do listy wszystkich osób, którym nadaliśmy status archiwalny. Podświetlając dowolnego pracownika w tabeli Archiwum, można przeglądać i edytować jego dane, uporządkowane tematycznie w postaci drzewa, tego samego, które omówiliśmy w dziale Pracownicy.
Oczywiście każdej osobie, będącej w Archiwum można przywrócić status aktualnego pracownika, korzystając z tej samej funkcji "Ustaw status" i wybierając w wyświetlającym się oknie status: Aktualny. Ten manewr wykonujemy w menu Kartoteki/Archiwum, jak również w menu Kartoteki/Kartoteka osobowa - przy włączonej opcji filtra . W tym drugim przypadku wywołujemy funkcję "Ustaw status" lub w oknie Danych osobowych zmieniamy zapis w pozycji Status.
UWAGA! W przypadku usunięcia pracownika z Archiwum, jego dane są bezpowrotnie tracone, nie mamy żadnej możliwości ich odzyskania w programie. Przed podjęciem decyzji o skasowaniu należy się upewnić, że jego dane nigdy nie będą nam potrzebne w dalszej pracy.
|