Archiwum

Początek  Poprzedni  Następny

Oddzielne menu Kartoteki/Archiwum pozwala na przechowywanie rejestru osób, które z różnych przyczyn zakończyły lub przerwały pracę, ale wcześniej miały podpisane umowy etatowe lub cywilne w naszej firmie.

Po sporządzeniu wszystkich dokumentów związanych z odejściem pracownika z zakładu pracy, zaleca się go zarchiwizować. Archiwizacja jest bowiem dużo bezpieczniejsza niż fizyczne wykasowanie osoby z programu - zawsze można odczytać jej dane kartotekowe oraz przywrócić ją na listę czynnych pracowników.

 

Będąc w tabeli Kartoteki osobowej, możemy przefiltrować wykaz pracowników na ekranie zaznaczając status "Wszyscy" lub "Aktualni" - trudno jest więc  znaleźć listę osób zarchiwizowanych. Do tego celu służy analogicznie działający moduł Archiwum.

W tabeli Archiwum, włączając filtr ikona_wlacz_opcje_filtra możemy wybrać jako status opcję "Wszyscy" lub "Archiwalni".

 

 

Gdy jesteśmy w menu Kartoteki/Kartoteka osobowa - mamy możliwość przeniesienia wybranych osób do Archiwum. Podświetlamy danego pracownika w tabeli (lub grupę osób), a następnie wywołujemy funkcję "Ustaw status", dostępną w menu kontekstowym lub menu głównym Operacje. W pojawiającym się oknie, wybieramy z listy status: Archiwalny.
 

Archiwum_okno_wyboru_statusu

 

Po zatwierdzeniu zmiany, pracownik zostaje przeniesiony do menu Kartoteki/Archiwum. Jest to miejsce w programie, w którym mamy dostęp do listy wszystkich osób, którym nadaliśmy status archiwalny.

Podświetlając dowolnego pracownika w tabeli Archiwum, można przeglądać i edytować jego dane, uporządkowane tematycznie w postaci drzewa, tego samego, które omówiliśmy w dziale Pracownicy.

 

Oczywiście każdej osobie, będącej w Archiwum można przywrócić status aktualnego pracownika, korzystając z tej samej funkcji "Ustaw status" i wybierając w wyświetlającym się oknie status: Aktualny. Ten manewr wykonujemy w menu Kartoteki/Archiwum, jak również w menu Kartoteki/Kartoteka osobowa - przy włączonej opcji filtra Filtr_status_wszyscy . W tym drugim przypadku wywołujemy funkcję "Ustaw status" lub w oknie Danych osobowych zmieniamy zapis w pozycji Status.

 

UWAGA!

W przypadku usunięcia Ikona_usun pracownika z Archiwum, jego dane są bezpowrotnie tracone, nie mamy żadnej możliwości ich odzyskania w programie. Przed podjęciem decyzji o skasowaniu należy się upewnić, że jego dane nigdy nie będą nam potrzebne w dalszej pracy.

 

Archiwum - okna: kartoteki osobowej, drzewa danych, szczegółów wybranej kategorii danych.