Rejestr danych pracowniczych |
Początek Poprzedni Następny |
Dzięki menu Kartoteki/Rejestr danych pracowniczych, w jednym miejscu mamy dostęp do wykazu wielu typów danych kadrowych obejmującego wszystkich pracowników:
Tabela główna każdej grupy tematycznej stanowi zestawienie wszystkich, wprowadzonych do programu, danych z nią związanych, umieszczonych w kolejnych wierszach, z pokazaniem, którego pracownika dotyczą. Układy kolumn w tabelach Rejestru są analogiczne do występujących w odpowiadających rodzajem tabelach Kartoteki osobowej lub bardziej rozbudowane. Tutaj jednak, można oglądać wszystkie pozycje jednocześnie (a nie w rozbiciu na pracowników), a także szybko uzupełnić brakujące dane.
W Rejestrze danych pracowniczych dostępna jest edycja danych - po wejściu do okien szczegółowych można dokonywać zmian. Będąc w oknach Rejestru można szybko przejrzeć zestawienie wszystkich danych wybranego typu i wyczyścić z niepotrzebnych/nieaktualnych już pozycji. Ze względów bezpieczeństwa, nie w każdym menu można usunąć rekordy tabeli głównej.
Istnieje możliwość sortowania zawartości po wybranej kolumnie. Dzięki posortowaniu np. po dacie, szybko odnajdziemy w tabeli wszystkie np. nieobecności lub umowy o pracę w szukanym terminie.
Pomocne w pracy jest również korzystanie ze schowka pracowników - przykładowo w tabeli Kartoteki osobowej zaznaczamy interesujących nas pracowników, wklejamy ich do schowka, a następnie wchodzimy do wybranej grupy Rejestru danych pracowniczych i za pomocą funkcji "wklej ze schowka" pojawią się podświetlone wszytkie rekordy dotyczące osób ze schowka. Jeśli natomiast posłużymy się funkcją "ustaw filtr" - na ekranie w tabeli pozostaną widoczne tylko rekordy dotyczące osób ze schowka.
Rejestr danych pracowniczych to zbiorcze tabele z danymi, które za pomocą ikony można eksportować do arkusza kalkulacyjnego 'Excel'.
Standardowym wydrukiem dla prawie wszystkich typów Rejestrów danych pracowniczych jest tabelaryczne zestawienie, widoczne na ekranie monitora. Wyjątkami od tej reguły są wydruki dotyczące typowych dokumentów kadrowych jak: Umowy o pracę, Umowa cywilna, Wystawione świadectwa pracy, Rozwiązanie umowy. W tych kontrolkach - pod ikoną dostępny jest wydruk formularzy danego dokumentu. Można więc w Rejestrach drukować zbiorczo dokumenty kadrowe dla wszystkich zaznaczonych rekordów danego zestawienia. Jeśli natomiast chcemy wydrukować widok tabeli zestawieniowej dla tych kontrolek - zaleca się wyeksportowanie tabeli do arkusza Excel i tam jego wydrukowanie.
Rejestry danych pracowniczych posiadają standardowy filtr, dzięki któremu można szybko ograniczyć wykaz pracowników wyświetlanych na monitorze - tylko do grupy w danej chwili dla nas istotnej. Funkcję opcji filtra włączamy naciskając ikonę w pasku narzędziowym okna. Na dole ekranu pojawi się okno, którego lewa część ma jaskrawe czerwone tło, aby przypominać i ostrzegać, że pracujemy w trybie filtrowanych osób.
Jak widać powyżej, mamy do dyspozycji filtrowanie według:
Ustawienia wszystkich trzech opcji działają jednocześnie np. dla Wybranego działu poszukujemy Etatowców, których przenieśliśmy do Archiwum.
Aby wyłączyć funkcję filtrowania - ponownie naciskamy na ikonę w pasku narzędziowym okna.
Taki sam filtr dostępny jest w Kartotece osobowej.
Poniżej omówiono szczegółowiej kilka przykładowych grup tematycznych.
Parametry tworzenia rejestru Dostępnym tutaj parametrem, jest funkcja nie pokazywania pracowników z zakończonym okresem zatrudnienia na dzień badania, w kontekście wykorzystanego urlopu. Taki pracownik nie zostanie pokazany w naliczeniach.
|