Dane adresowe Pełnomocnicy |
Początek Poprzedni Następny |
Dane adresowe pogrupowano w 4 zakładkach:
Po wejściu w: Kartoteki/Kartoteka osobowa/Dane adresowe/jedna z powyższych zakładek dla danego pracownika - zakładamy nową pozycję klikając na ikonę w oknie szczegółów. Wyświetli się podokno, w którym wpisujemy dane adresowe: Adres ważny od ...do, Kraj, Województwo, Powiat, Gmina, Miejscowość, Ulica, Nr domu, Nr lokalu, Kod pocztowy, Poczta, Telefon, Fax, Skrytka pocztowa, Email. Niektóre z tych danych jak: Kraj, Województwo, Powiat, Gmina wyszukujemy w rozwijanych listach słownikowych, które zostały załączone do programu w Kartoteki/Słowniki (gdzie można je dodatkowo modyfikować).
Uzupełnione dane zatwierdzamy klikając na link lub rezygnujemy naciskając w górnym prawym rogu podokna.
Wprowadzone dane pojawiają się w wyższym oknie w formie tabelarycznej. Każdy kolejny wpis z nową datą to kolejny wiersz tabeli. Elementy w kolumnach można dopasować do własnych potrzeb - aby pokazać lub ukryć je na ekranie, należy odznaczyć/zaznaczyć wybrane nagłówki kolumn w menu kontekstowym (wywołujemy je prawym przyciskiem myszy lub klawiszem ). Jest również możliwość zaimportowania lub wyeksportowania danych adresowych w formacie xls. Aby to zrobić należy wybrać dane adresowe pracownika, po czym na pasku odnaleźć i kliknąć.
Wszystkie zakładki poza ostatnią mają identyczne podokno szczegółów służące do wprowadzania danych. Zakładka "Kontakt" to wbudowane okno szczegółów, w którym bezpośrednio wpisujemy dane dotyczące numerów telefonów, adresu Email itd.
Z danych adresowych program korzysta przy sporządzaniu pracownikom dokumentów dla zakładu ZUS, Urzędu Skarbowego, przelewów itp. (automatycznie je pobierając).
UWAGA ! Istotną kwestią jest tutaj hierarchiczne dziedziczenie adresów: jeżeli brak jest adresu korespondencyjnego, to program przyjmuje adres zamieszkania (jest najważniejszy w hierarchii). Gdy nie ma wpisanego adresu zameldowania, to w jego zastępstwie również przyjmowany jest adres zamieszkania.
|