Dane adresowe

Początek  Poprzedni  Następny

Dane adresowe pogrupowano w 4 zakładkach:

1.Adres zamieszkania (główny) / rezydencji podatkowej.
2.Adres zameldowania
3.Adres korespondencyjny
4.Kontakt

 

Po wejściu w: Dokumenty/Podatkowe/Pełnomocnicy/jedna z powyższych zakładek dla danego pracownika - zakładamy nową pozycję klikając na ikonę ikona_dodaj_nowy_rekord w oknie szczegółów. Wyświetli się podokno, w którym wpisujemy dane adresowe: Adres ważny od ...do,  Kraj, Województwo, Powiat, Gmina, Miejscowość, Ulica, Nr domu, Nr lokalu, Kod pocztowy, Poczta, Telefon, Fax, Skrytka pocztowa, Email.

Niektóre z tych danych jak: Kraj, Województwo, Powiat, Gmina wyszukujemy w rozwijanych listach słownikowych, które zostały załączone do programu w Kartoteki/Słowniki (gdzie można je dodatkowo modyfikować).

 

Adres najlepiej wypełniać przechodząc do następnego pola klawiszem "Tab". Umożliwia to automatyczne przypisanie powiatu, gminy oraz kodu pocztowego.

 

Jeżeli w adresie jest skrót np. gen.; św.; należy wpisywać tylko główny człon . Program podpowie jak ma się ulica nazywać. Tak samo jest w przypadku wpisania częściowo nazwy ulicy :

 

 

Uzupełnione dane zatwierdzamy klikając na link link_zapisz_zamknij lub rezygnujemy naciskając przycisk_zamknij w górnym prawym rogu podokna.

 

Wprowadzone dane pojawiają się w wyższym oknie w formie tabelarycznej. Każdy kolejny wpis z nową datą to kolejny wiersz tabeli. Elementy w kolumnach można dopasować do własnych potrzeb - aby pokazać lub ukryć je na ekranie, należy odznaczyć/zaznaczyć wybrane nagłówki kolumn w menu kontekstowym (wywołujemy je prawym przyciskiem myszy lub klawiszem przycisk_wywolanie_menu_kontekstowego). Jest również możliwość zaimportowania lub wyeksportowania danych adresowych w formacie xls. Aby to zrobić należy wybrać dane adresowe pracownika, po czym na pasku odnaleźć ikona_excel i kliknąć.

 

 

Wszystkie zakładki poza ostatnią mają identyczne podokno szczegółów służące do wprowadzania danych.

Zakładka "Kontakt" to wbudowane okno szczegółów, w którym bezpośrednio wpisujemy dane dotyczące numerów telefonów, adresu Email itd.

 

Dane adresowe - zakładka Kontakt

 

 

Z danych adresowych program korzysta przy sporządzaniu pełnomocnikom dokumentów UPL-1/OPL-1. (automatycznie je pobierając).

 

UWAGA !

Istotną kwestią jest tutaj hierarchiczne dziedziczenie adresów: jeżeli brak jest adresu korespondencyjnego, to program przyjmuje adres zamieszkania (jest najważniejszy w hierarchii). Gdy nie ma wpisanego adresu zameldowania, to w jego zastępstwie również przyjmowany jest adres zamieszkania.