Definicje zaświadczeń |
Początek Poprzedni Następny |
Program umożliwia wystawianie przez pracodawcę zaświadczeń pracownikom. W tym celu pierwszym krokiem jest stworzenie definicji typu zaświadczenia, które mamy sporządzić.
W związku z tym, że spora cześć zaświadczeń różni się miedzy sobą w kwestii określania części zarobkowej - w programie mamy możliwość stworzenia tzw. definicji zaświadczeń.
Definicje zaświadczeń określamy w menu Kartoteki/Definicje zaświadczeń.
Po wybraniu funkcji "Dodaj" określamy nazwę naszego zaświadczenia np. Zaświadczenie do banku X
Następnie, w zakładce Składniki domyślne tworzymy listę wybranych składników, które mają być zawarte w danym zaświadczeniu. Dla każdego dodanego składnika, w podoknie, określamy jego szczegółową definicję:
Pozycja wirtualna Składnik, przy którym zaznaczymy pole Składniki z zaznaczeniem pozycja wirtualna nie będą drukowane na zaświadczeniu.
Jeśli na zaświadczeniu ma się pojawić tylko jedna pozycja, którą uzyskujemy z dodania kilku składników listy wynagrodzeń, np. kwota do opodatkowania bez zaokrąglenia, należy:
W zakładce pola domyślne określamy:
Dokładny opis postępowania przy generacji zaświadczeń w menu Dokumenty/Zaświadczenia, podano w rozdziale Zaświadczenia. |