Zaświadczenia |
Początek Poprzedni Następny |
Korzystając z kontrolki Zaświadczenia pracodawca może wystawić, na prośbę pracownika, zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach, w celu przedstawienia w: banku, ZUS-ie, Ośrodku Pomocy Społecznej itp.
Program 'CPW' zawiera standardowy wzór zaświadczenia, jak również istnieje możliwość przygotowania indywidualnego wzorca dokumentu, zgodnie z zaleceniami instytucji, dla której będzie sporządzany.
W związku z tym, że spora cześć zaświadczeń różni się miedzy sobą w kwestii określania części zarobkowej - w programie mamy możliwość stworzenia tzw. definicji zaświadczeń.
1. Definiowanie typów zaświadczeń.
Definicje zaświadczeń określamy w menu Kartoteki/Definicje zaświadczeń.
Po wybraniu funkcji "Dodaj" określamy nazwę naszego zaświadczenia np. Zaświadczenie do banku X
Następnie, w zakładce Składniki domyślne tworzymy listę wybranych składników, które mają być zawarte w danym zaświadczeniu. Dla każdego dodanego składnika, w podoknie, określamy jego szczegółową definicję:
Pozycja wirtualna Składnik, przy którym zaznaczymy pole - będzie liczony razem z innymi składnikami w tabeli listy składników, odpowiednio z nadanym mu znakiem (mnożnik 1 oznacza dodanie, mnożnik -1 oznacza odejmowanie), ale nie będzie umieszczany na wydruku zaświadczenia. Stosowanie pozycji wirtualnych pozwala więc na wyliczenie jednego składnika zaświadczenia z kilku składowych. Składniki z zaznaczeniem pozycja wirtualna nie będą drukowane na zaświadczeniu.
Jeśli na zaświadczeniu ma się pojawić tylko jedna pozycja, którą uzyskujemy z dodania kilku składników listy wynagrodzeń, np. kwota wynagrodzenia netto, ale pomniejszona o potrącenie, należy:
W zakładce pola domyślne określamy:
2. Generowanie zaświadczeń.
W celu utworzenia, dla wybranego pracownika, zaświadczenia wchodzimy w menu Dokumenty/Zaświadczenia. Nową pozycję można dodać:
W obu przypadkach określamy rodzaj zaświadczenia (z listy wcześniej zdefiniowanych) i ostatni miesiąc rozliczeniowy:
W podoknie, szczegóły każdego zaświadczenia pogrupowano w kilku zakładkach:
Jest dostępna opcja automatycznego wypełniania pola adresu pracownika, wraz z możliwością jego edycji. Przy zmianie rodzaju adresu z zamieszkania na zameldowania, pojawi się komunikat:
Przy wybraniu opcji TAK, adres zostanie automatycznie uzupełniony z danych deklarowanych przez nas. Jeśli nie, to zmieni się rodzaj adresu, ale same dane adresowe pozostaną bez zmian. Należy uważać ponieważ zmianie ulegają również dane osobowe w Kartotece.
W polach tekstowych określamy: rodzaj zaświadczenia, cel jego wydania, informacje o obciążeniach wynagrodzenia, a także symbol formularza wydruku.
Listę składników wynagrodzenia można modyfikować poprzez: dodawanie nowych , kasowanie , zmianę ich definicji w oknie szczegółów oraz nowe przeliczanie . Naciskając ikonę dla wybranego składnika - sprawdzamy, w jakiej kwocie i z jakich list wynagrodzeń został pobrany do wyliczenia.
W zakładkach: "Pola nagłówkowe", "Pola podstawowe", "Pola dodatkowe" można skorzystać z wcześniej stworzonych list słownika pism kadrowych w menu Kartoteki/Słowniki/Pism kadrowych/Zaświadczenia:
Każde zaświadczenie można wydrukować - po wybraniu z menu kontekstowego funkcji "Drukuj Ctrl+P", skrótu klawiszowego [CTRL]+[P] lub ikony .
|