Legitymacje (opcjonalne)

Początek  Poprzedni  Następny

Legitymacje są funkcją dodatkową i opcjonalną, z której korzystać mogą Użytkownicy, którzy mają obowiązek wydania swoim pracownikom legitymacji.

 

Dostęp do tego modułu mamy z dwóch poziomów:

Dokumenty/Legitymacje (dla działów)
Dokumenty/Agregacja/Legitymacje (jeżeli Użytkownik obsługuje kilka firm)
istnieje również możliwość podglądu legitymacji dla każdego pracownika z poziomu Kartoteka osobowa/Dane osobowe (pod Agregacją i grupą kosztową). Możliwe jest zmienienie statusu legitymacji oraz jej edycji jeśli konieczne. Nie ma możliwości wydruku.

 

Korzystając z menu kontekstowego, możemy pokazać/ukryć kolumny na ekranie typu: nazwisko, imię, PESEL, symbol działu, symbol oddziału, status legitymacji, rodzaj, data wydania i wystawienia, numer legitymacji, wystawca, kto wystawił, termin badań lekarskich oraz kiedy uprawnienia wygasają.

 

Aby utworzyć nowego pracownika należy na pasku zadań odnaleźć ikona_dodaj_nowy_rekord , lub [INSERT], i następnie kliknąć. W zależności, z którego z wyżej wymienionych poziomów korzystamy, program zapyta nas o wybór pracownika lub wybór firmy. Po wybraniu odpowiednich pozycji klikamy zatwierdź/wybierz.

 

Legitymacje - okno wyboru pracownika.                        

 

Okno Legitymacji posiada dwie podstawowe zakładki: dane legitymacji oraz dane wystawcy. Dane wystawcy możemy uzupełnić z tego poziomu, lub poziom wyżej odnaleźć zakładkę Konfiguracja.

 

 

Legitymacje - zakładka "Dane legitymacji" (pracownika)

Dane pracownika

 

 

Legitymacje - zakładka "Dane wystawcy".

Dane wystawcy

 

Legitymacja_historia depozytu

Historia depozytu*

 

*Jeżeli pracownik deponował swoją legitymację, pojawi się w danych jego dokumentu dodatkowa zakładka, gdzie zapisywane będą wszystkie daty, w których oddawał legitymację z depozyt oraz była mu ona z powrotem wydawana.

 

Dane legitymacji:

status: określa na jakim etapie jest tworzenie legitymacji (w przygotowaniu, zaakceptowana, zdeponowana, utrata, zwrot)
dane identyfikacyjne: pobierane są z kartoteki osobowej i nie ma tutaj możliwości edycji;
dane ewidencyjne: rodzaj legitymacji określany jest w zakładce Konfiguracja (PDF, KPOF - Kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej, KPZT - Kwalifikowany pracownik zabezpieczenia technicznego), nazwisko i imię, numer legitymacji, który będzie generowany automatycznie oraz data wydania dokumentu;
wymagane uprawnienia: numer i data wpisu na listę*, numer pozycji z wykazu** oraz data złożenia oświadczenia o niekaralności;
dane uzupełniające: data następnego badania lekarskiego, data utraty uprawnień.

 

Dane identyfikacyjne, ewidencyjne oraz wystawcy powinny być uzupełnione, aby była możliwość zatwierdzenia stworzonej legitymacji.

 

*Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 16.12.2013 r. poz.1628 (na podstawie art.29 ust 11 z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia) określa:

1. wzór wniosku o wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, który stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia;

2. wzór wniosku o wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, który stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia;

3. wzór zaświadczenia o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, który stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia;

4. wzór zaświadczenia o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, który stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.

Pole obejmuje 30 znaków.

 

**Numer pozycji z wykazu opiera się na §5 punkt 2 Rozporządzenia MSW z dnia 11.12.13 / Dz.U z dnia 23.12.2013 poz.1630:

2. [dokumentacja prowadzona jest z uwzględnieniem konieczności] zachowania integralności i wiarygodności oraz możliwości weryfikacji na podstawie dokumentów źródłowych przechowywanych w siedzibie przedsiębiorcy albo w miejscy wykonywania działalności.

Wykaz powinien być prowadzony w wersji papierowej. Numer pozycji wykazu obejmuje 10 znaków.

 

Po zaakceptowaniu stworzonego dokumentu są pola, w których nie będzie już możliwości wprowadzania jakichkolwiek zmian:

data zwrotu legitymacji,
przyczyna zwrotu (wybór ze słownika),
data utracenia legitymacji,
przyczyna utracenia (wybór ze słownika).

 

Jeżeli zmieniamy status legitymacji z podaniem przyczyny, w zakładce Dane legitymacji pojawi się pole z informacją o dacie i wpisanej przez nas przyczynie zwrotu/utraty.

 

Legitymacjie - dodatkowe pole z informacjami dotyczacymi zwrotu, lub utraty legitymacji

 

Nie ma możliwości skasowania legitymacji, która ma status: wydana, zwrócona, utracona!!!

 

Pola, które zawsze będą posiadały możliwość edycji to:

legitymacja zdeponowana (np. na czas urlopu) - będzie ono stale dostępne aż do momentu utraty/zwrotu,
utrata wymaganych uprawnień,
data następnego badania lekarskiego.

 

Filtrowanie legitymacji jest dostępne poprzez wybranie ikona_filtr_ukryty_wlaczony. Może je sortować według:

I.rodzaju legitymacji: wszystkie, wybrane (POF, KPOF, KPZT)
II. statusu: wszystkie, w przygotowaniu, wydane, przyjęte w depozyt, zwrócone, utracone;
III.wystawione w okresie od dnia - do dnia
IV. osoby, która je utworzyła (wszystkie, tylko jako konkretny pracownik upoważniony do tworzenia legitymacji);
V. dział lub poddział w Dokumenty/Legitymacje - oddział (w Dokumenty/Agregacja/Legitymacje);
VI. dla osób ( z wydanymi legitymacjami):
obez wypłaconej pensji,
obez zawartej umowy,
oz zakończonym okresem zatrudnienia,
oz utraconymi uprawnieniami,
obez badania od dnia (data)

 

Legitymacja_filtr                                                                       Legitymacja_filtr2

 

 

Skróty klawiszowe do zmiany statusu (lub komendy pod prawym klawiszem myszki):

ozaakceptuj [F3],
opotwierdź wydanie [F4],
odepozyt [F5], (konieczne będzie podanie przyczyny utraty ze słownika)
outrata [F6], (konieczne będzie podanie przyczyny utraty ze słownika)
ozwrot [F7]. (konieczne będzie podanie przyczyny utraty ze słownika, np. utrata uprawnień, zakończenie umowy)
owydaj z depozytu [F8].

 

 

W zakładce Konfiguracja znajdują się domyślne dane wystawcy, oraz parametry konfiguracyjne takie jak: wzory poszczególnych typów legitymacji, wymiary, maska numeru legitymacji oraz jaki będzie kolejny jej numer. Możliwe jest też zablokowanie edycji numeru startowego. Pola są edytowalne i należy wpisać wymagane informacje.

 

 

Legitymacja_konfiguracja

Możliwe jest zablokowanie edycji numeru startowego, oraz drukowanie fotografii dla tworzonych legitymacji.

 

 

Jest możliwość zapisania zaznaczonych pozycji do pliku xml (Excel). Aby to zrobić należy kliknąć ikona_excel oraz zapisz zaznaczone/zapisz wszystko. Otworzy się nowy arkusz kalkulacyjny z danymi zawartymi na legitymacji.

 

 

Aby wydrukować zestawienie legitymacji należy odnaleźć ikona_drukuj. Można wydrukować zestawienie wszystkich stworzonych niezależnie od statusu legitymacji, jednak jeżeli w filtrze ustawimy konkretne wyszukiwanie poprzez status, np. utracone, na zestawieniu pojawią się tylko pozycje, które taki posiadają.

Przykłady:

wszystkie

tylko utracone:

tylko wydane:

 

 

Drukowanie legitymacji - drukowanie wstępne.

Jest możliwość drukowania wstępnego legitymacji, aby sprawdzić poprawność danych i wygląd. Przed zaakceptowaniem stworzonej przez nas legitymacji, po prawej stronie okna z danymi pracownika, znajduje się pole drukuj wstępnie. Po zaakceptow3aniu, w tym samym miejscu, pojawi się pole drukuj.

 

Legitymacja_drukowanie wstępne_ogólny

 

Zanim jednak przejdziemy do podglądu, należy upewnić się, że wzorce legitymacji są wgrane w Państwa program, jak i również przypisane są one do odpowiednich rodzajów legitymacji w zakładce Konfiguracji.

 

Na pasku zadań pod ikona_czerwonyVznajduje się możliwość wydrukowania Rejestru legitymacji przedstawicielstwa (opis do 30 znaków wprowadzany w danych firmowych - jeśli nie zostanie wpisany pojawi się Symbol Firmy). Pojawi się okno drukowania dokumentu i zalecane jest sprawdzenie na podglądzie, czy wszystkie dane zgadzają się. Na wydruku ewidencji pojawią się dane takie jak:

1)       numeru legitymacji;

2)       rodzaju wydanej legitymacji;

3)       imienia i nazwiska pracownika ochrony;

4)       numeru i daty wpisu na listę, o której mowa w art. 26 ust. 1 lub art. 27 ust. 1 ustawy;

5)       numeru pozycji, pod którą wpisano dane pracownika ochrony w prowadzonym przez przedsiębiorcę w wykazie zatrudnionych pracowników ochrony;

6)       daty wydania legitymacji;

7)       daty zwrotu legitymacji;

8)      utraty przez pracownika ochrony legitymacji ze wskazaniem okoliczności, w których utrata legitymacji nastąpiła,i czasu jej utraty.