Numerowanie rachunków/umów cywilnych |
Początek Poprzedni Następny |
Jeśli chcemy, aby program automatycznie numerował umowy cywilne, rachunki, to należy tutaj określić szczegółowe zasady. Istnieje możliwość wybrania numeracji w ramach roku kalendarzowego: dla całej firmy, indywidualnie dla pracownika lub nie stosowania tej opcji (w tym przypadku okno numeracji na Umowie cywilnej jest dostępne do edycji). Poza tym definiujemy prefiks, sufiks oraz podajemy, ilu cyfrowy ma być numer nadawany przez program kolejnym dokumentom. Po zaznaczeniu automatycznego nadawania numerów np. rachunkom - przy dodawaniu nowego rachunku, program pokaże nadawany numer z użyciem zastosowanych tutaj symboli, prefiksu i sufiksu oraz znaku "#" oznaczającego koleją cyfrę z automatu:
Tutaj również możemy odczytać, ile dotychczas sporządziliśmy dokumentów danego typu w bieżącym roku, na podstawie zapisu:
Przy definiowaniu pełnej nazwy dokumentu (umowy, rachunku) można używać własnych symboli np. CYW, DZIELO, R, / itp. oraz elementów wbudowanych oznaczonych !R! i !M! - program w ich miejsce wstawiał będzie rok i miesiąc zgodne z datą operacyjną na tworzonej umowie/rachunku.
Aby program korzystał z jednakowej numeracji wszystkich umów cywilnych (bez rozróżnienia umów na typy: zlecenie, o dzieło, agencyjne) - należy wybrać pole "Jednolita numeracja umów cywilnych" i zdefiniować numerowanie tylko pierwszego rodzaju umowy (pozostałe będą niedostępne do edycji).
|