Schowek pracowników |
Początek Poprzedni Następny |
Schowek pracowników jest modułem, który pozwala na wykonanie, na wybranej ( patrz Zaznaczanie wierszy w tabeli) przez nas grupie osób, pewnych operacji w programie np. sporządzić PIT-y, naliczyć nagrodę, naliczyć płace, obejrzeć i wydrukować dla nich określone informacje z Rejestru danych pracowniczych itp.
W dziale Kartoteki, w tabeli ewidencji pracowników zaznaczamy osoby według naszego klucza np. daty urodzenia i przenosimy je do schowka. Jeśli naciśniemy główny przycisk na pasku narzędziowym - wybrana grupa pracowników zostanie skopiowana do schowka i jednocześnie stare dane zostaną w nim wymazane. Jeśli rozwiniemy, za pomocą strzałki widocznej obok przycisku, listę opcji - możemy dodatkowo:
Jak widać powyżej, program wykona skopiowanie do schowka po naciśnięciu bezpośrednio na ikonę lub po rozwinięciu strzałką listy opcji i wybraniu pierwszej z nich "Kopiuj do schowka".
Jeśli posługujemy się funkcją "Dodaj do schowka" i wśród zaznaczonych osób są takie, które już wcześniej umieściliśmy w schowku, nie będą one powtarzane i nie pojawią się w oknie raportu " Lista osób dodanych do schowka":
Funkcja "Czyść schowek" pozwala skasować wszystkich pracowników w nim umieszczonych, bez konieczności otwierania okna schowka.
Po kliknięciu "Otwórz schowek" - na ekranie pojawi się okno z 2 zakładkami. W pierwszej z nich możemy obejrzeć aktualną listę pracowników w schowku:
oraz ewentualnie usunąć niepotrzebne pozycje. Zaznaczamy pojedyncze wiersze lub kilka jednocześnie ( patrz Zaznaczanie wierszy w tabeli) i naciskamy ikonę . Pojawi się wtedy dodatkowe pytanie:
lub dla kilku pozycji:
Zawartość schowka przedstawiona jest w postaci tabeli, mamy więc możliwość dodawania kolumn z menu kontekstowego np. NIP, PESEL, Imię drugie itp.
Funkcja "Wklej ze schowka" tak naprawdę oznacza wybranie rekordów z zawartości schowka i zaznaczenie ich przez program w docelowej tabeli okna menu, w której tej operacji dokonaliśmy. Wklejanie nie powoduje więc dopisywania nowych nazwisk do tabeli, a jedynie ułatwia pracę na interesującej nas grupie pracowników, dla której chcemy wykonać jedną z dostępnych operacji na zaznaczonej grupie osób: skasować, wydrukować, wyeksportować do programu 'Excel'. Inne opcje powodują utratę zaznaczenia pracowników wklejonych ze schowka np. posortowanie danych po wybranej kolumnie.
Wywołanie w docelowej tabeli funkcji "Ustaw filtr" spowoduje, że na ekranie pozostaną tylko pracownicy ze schowka. W tym przypadku zakres dostępnych operacji jest szerszy niż przy użyciu funkcji "Wklej ze schowka" tzn. można dodatkowo sortować dane, wybranej w ten sposób grupy osób, po dowolnej kolumnie. Przede wszystkim zaś, praca w tabeli tylko z pracownikami przefiltrowanymi za pomocą schowka, jest czytelniejsza i przez to łatwiejsza.
W drugiej zakładce "Parametry" mamy możliwość wybrania następujących opcji:
Dzięki nim po wykonaniu czynności - na ekranie będą się pojawiać odpowiednie raporty:
bezpośrednio po naciśnięciu na / "Kopiuj do schowka" otrzymamy informację o osobach skopiowanych do schowka:
lub po naciśnięciu na "Dodaj do schowka" otrzymamy informację o osobach dodanych do schowka:
|