Składki ZUS |
Początek Poprzedni Następny |
W menu Zestawienia/Składki ZUS otrzymujemy zsumowanie składek ZUS ubezpieczonego oraz płatnika, uporządkowanych alfabetycznie po pracownikach lub działach, oraz w rozbiciu na miesiące. Mamy dostęp do składek w zakładkach: ogółem, fundusz osobowy, fundusz bezosobowy, fundusz ZUS, budżet/PFRON, właściciele.
W zakładce:
Okno główne ma postać tabeli pokazującej wszystkie naliczone składki ZUS dla wybranego okresu. Funkcję "Zmień okres F5" wywołujemy pod przyciskiem funkcji pomocniczych lub naciskając klawisz [F5]. Korzystając z funkcji "Zmień układ kolumn F6" określamy, które składniki mają być widoczne w kolumnach prawej strony tabeli. W każdym momencie pracy możemy powrócić do standardowego zestawu składników w kolumnach prawej strony, ustawionego domyślnie w programie, naciskając przycisk .
Okno podrzędne posiada trzy zakładki:
W tej zakładce znajduje się szczegółowa tabela z rozbiciem składek na poszczególnych pracowników (kolumny są oczywiście zgodne z oknem głównym). Również w tym oknie dysponujemy: funkcją "F6", aby dokonać nowych ustawień kolumn oraz funkcją "F5" do zmiany okresu czasu. Za pomocą menu kontekstowego możemy lewą stronę tabeli rozbudować o kolumny z dodatkowymi danymi jak: Imię drugie, NIP, PESEL, Dział.
Tutaj dysponujemy kontrolką wyboru działu/działów (gdzie zaznaczamy wybrany dział lub kilka działów, na których chcemy pracować) oraz rozbudowanym zestawem trzech tabel: pierwsza pokazuje łączne sumy składek ZUS dla wybranych działów, druga rozbicie składek ZUS na poszczególne działy, trzecia imienne zestawienia składek dla każdego pracownika w podświetlonym wyżej dziale. Również w tym oknie dysponujemy funkcją "F6" - możemy dokonać nowych ustawień kolumn oraz funkcją "F5" do zmiany okresu czasu.
Zestawienie składek ZUS za wybrany przedział czasu (ustawiany za pomocą funkcji "Zmień okres F5") otrzymujemy w podziale na składowe miesiące. Za pomocą menu kontekstowego możemy lewą stronę tabeli rozbudować o kolumny z dodatkowymi danymi jak: Imię drugie, NIP, PESEL, Dział. Do ustalania widocznych na ekranie kolumn prawej strony służy funkcja "Zmień układ kolumn F6".
Istnieje możliwość włączenia/wyłączenia następujących opcji generowania zestawienia składek ZUS:
W tabelach dostępne są typowe funkcje pomocnicze: wyszukiwania według zaznaczonej kolumny, eksportu do programu Excel danych z każdego okna. Dostępna jest również praca przy pomocy schowka pracowników oraz opcja sortowania po wybranej kolumnie.
Po naciśnięciu ikony lub klawiszy [Ctrl]+[P] program wyświetla okno przygotowania wydruku:
W powyższym oknie dysponujemy następującymi parametrami:
Przy włączonych polach wskazujemy typy składek: emerytalno-rentowa, chorobowa, wypadkowa, zdrowotna i F.E.P. W kolumnach dodatkowych możemy wskazać na: zasiłki ZUS, suma 51, suma 52, suma 53, suma 51+52+53+54.
Poniższe okno pojawia się po zaznaczeniu rządanych parametrów w oknie przygotowywania zestawienia składek ZUS. Przy pozycji zakres szczegółowy jest możliwość ustawienia pracowników alfabetycznie, lub działami. Po zaznaczeniu opcji działy, znajdujące się poniżej pola staną się dostępne. Należy zaznaczyć, czy: kwoty pracowników mają być widoczne, czy każdy dział ma rozpoczynać się od nowej strony, czy maja być widoczne na dokumencie sumy działów oraz, czy ma zostać zastosowana niezależna numeracja.
Zalecane jest, aby przed wydrukowaniem jakiegokolwiek dokumentu został on sprawdzony poprzez kliknięcie Podgląd.
Dla list płac możliwy jest wybór czcionki bazowej dla drukowanego dokumentu:
|