ZUS ZBA |
Początek Poprzedni Następny |
Formularz ZUS ZBA należy wypełnić w celu zawiadomienia o: nowym rachunku bankowym, zamknięciu dotychczasowego rachunku. w zgłoszeniu ZUS ZPA - "Zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek - osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej" - w dziale IV, pole 04 lub w ZUS ZFA - "Zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek - osoby fizycznej" - w dziale V, pole 04, podał, iż posiada inne rachunki bankowe.
Korzystając z menu kontekstowego możemy pokazać/ukryć na ekranie kolumny typu: Data wypełnienia, Symbol wersji, Rewizja, Wysłana do e-Płatnik. W powyższej tabeli widoczne będą wszystkie dotychczas wygenerowane formularze ZUS ZBA. Ich zawartość oglądamy w oknie podrzędnym podzielonym na zakładki:
Po podświetleniu naszego nowego dokumentu w tabeli, przechodzimy kolejno każdą z zakładek, analizując jej treść:
W pierwszej zakładce, w rozdziale II sprawdzamy poprawność wczytanych z menu Konfiguracja/Dane firmy danych identyfikacyjnych płatnika w polach tylko do odczytu. W rozdziale IX wpisujemy datę wypełnienia korzystając z pola daty:
Druga zakładka stanowi tabelę "Specyfikacja ZBA", w której za pomocą ikony lub klawisza [INSERT] zakładamy pozycje. Pojawi się okno wyboru kont bankowych firmy do zgłoszenia, w którym zaznaczamy właściwe konta (dysponujemy tutaj wszystkimi numerami kont bankowych wpisanymi wcześniej w menu Dokumenty/Przelewy/Parametry/Konta bankowe firmy):
Po naciśnięciu na link - wybrane konta bankowe zostaną przejęte do formularza i pojawią się jako pozycje tabeli "Specyfikacja ZBA". Dla każdego podświetlonego numeru konta w podoknie otwiera się rozdział III:
Kolejno dla każdego numeru rachunku ustalamy kod zmiany przy pomocy listy słownikowej - klikając na strzałkę listy wyboru pojawi się okno dialogowe, w którym wybieramy nowy rachunek lub zamknięcie rachunku:
Po naciśnięciu na link - wybrany kod zostanie przyjęty w formularzu:
oraz wyświetli się w tabeli głównej w kolumnie "Kod zmiany".
Zakładka Uwagi jest czystym arkuszem. Można w niej zamieszczać własne zapiski.
Utworzone i wypełnione w ten sposób dokumenty zgłoszeniowe eksportujemy do programu 'Płatnik'. Operacji dokonujemy w kilku krokach. Korzystając z dostępnych funkcji pomocniczych:
eksportujemy zaznaczone deklaracje do modułu e-Płatnik w naszym programie, gdzie tworzymy z nich paczki, które następnie możemy wczytać w programie 'Płatnik'. W tabeli głównej, w kolumnie "Wysłana do e-Płatnik" deklaracje już wyeksportowane do modułu e-Płatnik są oznakowane polem wyboru .
Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona ) możemy wejść w podgląd wydruku:
UWAGA ! W celu uniknięcia pomyłki z wydrukiem oryginału 'Płatnika' - po prawej i lewej stronie na wydruku z programu 'CPW' znajduje się adnotacja: "Dokumenty drukowane w trybie roboczym nie będą przyjmowane przez ZUS".
|