ZUS ZAA |
Początek Poprzedni Następny |
Formularz ZUS ZAA należy wypełnić w celu zawiadomienia o nowym adresie prowadzenia działalności, likwidacji działalności pod wcześniej wskazanym adresem. w zgłoszeniu ZUS ZPA - "Zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek - osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej" - w dziale V, pole 04 lub w ZUS ZFA - "Zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek - osoby fizycznej" - w dziale VI, pole 05, podał, iż adres prowadzenia działalności gospodarczej jest inny niż adres siedziby.
Po wejściu do menu Dokumenty/Dokumenty ZUS/ZAA możemy utworzyć dokument zgłoszeniowy ZUS ZAA - po kliknięciu na ikonę
Korzystając z menu kontekstowego możemy pokazać/ukryć na ekranie kolumny typu: Symbol wersji, Data wypełnienia, Rewizja, Wysłana do e-Płatnik. W powyższej tabeli widoczne będą wszystkie dotychczas wygenerowane formularze ZUS ZAA. Ich zawartość oglądamy w oknie podrzędnym podzielonym na zakładki:
Po podświetleniu naszego nowego dokumentu w tabeli, przechodzimy kolejno każdą z zakładek, analizując jej treść:
W pierwszej zakładce, w rozdziale II sprawdzamy poprawność wczytanych z menu Konfiguracja/Dane firmy danych identyfikacyjnych płatnika, w polach tylko do odczytu. W rozdziale IX wpisujemy datę wypełnienia korzystając z pola daty:
Druga zakładka stanowi tabelę "Specyfikacja ZAA", w której za pomocą ikony
Po naciśnięciu na link
Kolejno dla każdego adresu ustalamy kod zgłoszenia przy pomocy listy słownikowej - klikając na strzałkę listy wyboru
Po naciśnięciu na link
oraz wyświetli się w tabeli głównej w kolumnie "Kod zgłoszenia".
Zakładka Uwagi jest czystym arkuszem. Można w niej zamieszczać własne zapiski.
Utworzone i wypełnione w ten sposób dokumenty zgłoszeniowe eksportujemy do programu 'Płatnik'. Operacji dokonujemy w kilku krokach. Korzystając z dostępnych funkcji pomocniczych:
eksportujemy zaznaczone deklaracje do modułu e-Płatnik w naszym programie, gdzie tworzymy z nich paczki, które następnie możemy wczytać w programie 'Płatnik'. W tabeli głównej, w kolumnie "Wysłana do e-Płatnik" deklaracje już wyeksportowane do modułu e-Płatnik są oznakowane polem wyboru
Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona
UWAGA ! W celu uniknięcia pomyłki z wydrukiem oryginału 'Płatnika' - po prawej i lewej stronie na wydruku z programu 'CPW' znajduje się adnotacja: "Dokumenty drukowane w trybie roboczym nie będą przyjmowane przez ZUS".
|