ZUS ZIUA |
Początek Poprzedni Następny |
Formularz ZUS ZIUA wypełnia się dla osób zgłoszonych na formularzu ZUS ZUA lub ZUS ZZA, w przypadku gdy uległy zmianie lub wymagają korekty dane identyfikacyjne, podane w dziale III formularza ZUS ZUA - zgłoszenie do ubezpieczeń / zgłoszenie zmiany danych osoby ubezpieczonej lub ZUS ZZA - zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego / zgłoszenie zmiany danych.
Po wejściu do menu Dokumenty/Dokumenty ZUS/ZIUA możemy utworzyć dokumenty zgłoszeniowe ZUS ZIUA w zakładce:
Po kliknięciu na ikonę lub klawisz [INSERT] i potwierdzeniu dodania nowej pozycji, wyświetli się okno wyboru pracownika według działów, gdzie zaznaczamy pola wyboru przy interesujących nas nazwiskach:
Po kliknięciu na link , program wygeneruje dla wybranych osób deklaracje. Jeśli program nie zarejestruje zmian w danych pracownika, dla którego generujemy formularz ZUS ZIUA, to na ekranie pojawi się okno dialogowe o tym informujące i żądające potwierdzenia lub anulowania działania:
Aby usprawnić wykrywanie zmiany w danych, jak i tworzenia nowych dokumentów ZIUA, wprowadzona został nowy sposób generacji tak, aby przy ustalaniu danych z "poprzednich" dokumentów ZIUA, dane były pobierane nie tylko z bazy ZIUA, ale również z ZUA i ZZA (decyduje data).
Lista pracowników, dla których stworzono dokument pojawia się w tabeli okna głównego. Korzystając z menu kontekstowego możemy pokazać/ukryć na ekranie kolumny z danymi np. PESEL, NIP, Data wypełnienia, Symbol wersji, Wysłana do e-Płatnik. Sortować możemy po każdej kolumnie - dzięki np. posortowaniu po dacie wypełnienia rozróżnimy dokumenty aktualne od wcześniej założonych.
Aby wypełnić dokument treścią, kolejno podświetlamy każdego pracownika i edytujemy zakładki w oknie podrzędnym:
W pkt 01 rozdziału I - klikając na strzałkę listy wyboru pojawi się okno dialogowe, w którym wybieramy zgłoszenie zmiany lub korekty danych identyfikacyjnych osoby ubezpieczonej:
W rozdziale II sprawdzamy poprawność wczytanych danych płatnika w polach tylko do odczytu.
Tutaj dzięki typowej kontrolce wyboru pracownika z jednego lub kilku działów, stanowiącej wbudowane podokno na ekranie - znajdujemy pracownika i tworzymy dla niego nową deklarację. Dalszy sposób postępowania jest analogiczny jak dla zakładki "Zbiorczo". Wszystkie poziomy okien zakładki "Indywidualnie" wyglądają następująco:
Utworzone i wypełnione w ten sposób dokumenty zgłoszeniowe eksportujemy do programu 'Płatnik". Operacji dokonujemy w kilku krokach. Korzystając z dostępnych funkcji pomocniczych:
eksportujemy zaznaczone deklaracje do modułu e-Płatnik w naszym programie, gdzie tworzymy z nich paczki, które następnie możemy wczytać w programie 'Płatnik'. W tabeli głównej, w kolumnie "Wysłana do e-Płatnik" deklaracje już wyeksportowane do modułu e-Płatnik są oznakowane polem wyboru .
Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona ) możemy wejść w podgląd wydruku:
UWAGA ! W celu uniknięcia pomyłki z wydrukiem oryginału 'Płatnika' - po prawej i lewej stronie na wydruku z programu 'CPW' znajduje się adnotacja: "Dokumenty drukowane w trybie roboczym nie będą przyjmowane przez ZUS".
|