ZUS ZZA |
Początek Poprzedni Następny |
Formularz ZUS ZZA wypełnia się w celu zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego, zmiany danych osoby ubezpieczonej (z wyjątkiem zmiany danych identyfikacyjnych, które należy zgłosić na formularzu ZUS ZIUA), korekty danych osoby ubezpieczonej (z wyjątkiem korekty danych identyfikacyjnych, które należy zgłosić na formularzu ZUS ZIUA).
Dla dokumentów możliwe jest przeniesienie ich do archiwum, jak i również wywołanie ich z niego. Aby to zrobić należy kliknąć prawym klawiszem myszki na wybraną pozycję i z menu kontekstowego wybrać Archiwizuj bądź [ALT + R]. Aby przywrócić dokument należy w zakładce Archiwum wybrać interesującą nas pozycję powtórzyć czynności jak wyżej.
Dane są kompatybilne i pobierane z danych ubezpieczeniowych, które znajdują się w Kartoteki/Kartoteka osobowa/Dane ubezpieczeniowe.
Po wejściu do menu Dokumenty/Dokumenty ZUS/ZZA możemy utworzyć dokumenty zgłoszeniowe ZUS ZZA w zakładce:
Po kliknięciu na ikonę
Po kliknięciu na link
Aby wypełnić dokument treścią, kolejno podświetlamy każdego pracownika i edytujemy zakładki w oknie podrzędnym:
W rozdziale I zaznaczamy: pkt 01
W rozdziałach II, III sprawdzamy poprawność wczytanych danych identyfikacyjnych w polach tylko do odczytu.
Tutaj dzięki typowej kontrolce wyboru pracownika z jednego lub kilku działów, stanowiącej wbudowane podokno na ekranie - znajdujemy pracownika i tworzymy dla niego nową deklarację. Dalszy sposób postępowania jest analogiczny jak dla zakładki "Zbiorczo". Wszystkie poziomy okien zakładki "Indywidualnie" wyglądają następująco:
W zakładce IV-VII do uzupełnienia są dane o tytule ubezpieczenia, o obowiązkowym ubezpieczeniu zdrowotnym (nie może być data późniejsza niż data zawarcia umowy) oraz dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym.
Utworzone i wypełnione w ten sposób dokumenty zgłoszeniowe eksportujemy do programu 'Płatnik". Operacji dokonujemy w kilku krokach. Korzystając z dostępnych funkcji pomocniczych:
eksportujemy zaznaczone deklaracje do modułu e-Płatnik w naszym programie, gdzie tworzymy z nich paczki, które następnie możemy wczytać w programie 'Płatnik'. W tabeli głównej, w kolumnie "Wysłana do e-Płatnik" deklaracje już wyeksportowane do modułu e-Płatnik są oznakowane polem wyboru
Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona
UWAGA ! W celu uniknięcia pomyłki z wydrukiem oryginału 'Płatnika' - po prawej i lewej stronie na wydruku z programu 'CPW' znajduje się adnotacja: "Dokumenty drukowane w trybie roboczym nie będą przyjmowane przez ZUS".
|