Rejestr - nieobecności

Początek  Poprzedni  Następny

Menu Nieobecności przedstawia, w postaci zbiorczego zestawienia, informacje dotyczące wszystkich wprowadzonych nieobecności. W wybranych (za pomocą menu kontekstowego) kolumnach odczytujemy: Rozliczone, Kod nieobecności, Data od..., Data do..., Ilość dni, Ilość dni roboczych, Godziny nieobecności, Kod ZUS, Dniówka ... oraz dane pracownika, którego wpis w danym wierszu dotyczy: Nazwisko, Imię, Imię drugie, NIP, PESEL, Symbol działu.

 

Dla wybranego rekordu tabeli, okno podrzędne (otwierane za pomocą ikony ikona_otworz_nizszy_poziom1 lub ikona_szczegoly) jest standardowym oknem z menu Naliczanie/Statystyka czasu pracy/Nieobecności. W jego zakładkach: Dane nieobecności, Załączniki  można dokonywać zmian.

 

 

Rejestr danych pracowniczych / Nieobecności

 

W tabeli głównej można skorzystać z: sortowania danych według wybranej kolumny, eksportu do programu 'Excel' Eksport tabeli do Exel_ikona, wklejania do i ze schowka pracowników przycisk_schowek_pracowniczy_ze_strzalka.

 

UWAGA !

Ze względów bezpieczeństwa, w celu zachowania prawidłowych naliczeń, w tabeli Rejestru nieobecności nie można usuwać rekordów, a tylko je edytować.

 

W celu wydrukowania zestawienia - naciskamy na ikonę ikona_drukuj lub skrót klawiszowy [Ctrl+P] lub wybieramy "Drukuj" w menu kontekstowym. Pojawi się rozbudowane okno przygotowania wydruku:

 

 

Okno drukowania zestawienia nieobecności - wybór parametrów.

 

Następnie, po ustawieniu żądanych parametrów i naciśnięciu na ikonę ikona_zatwierdz , wyświetli się typowe okno drukowania wybranych dokumentów:

 

 

Okno drukowania wybranych dokumentów.

 

Na podglądzie wydruku sprawdzamy, czy zawiera wszystkie wybrane przez nas parametry typu: okres, kod nieobecności, symbol działu itp:

 

 

Rejestr nieobecności - podgląd wydruku.

 

W menu Kartoteki/Rejestr danych pracowniczych/Nieobecności dostępny jest szybki system importu zbiorczych danych pracowniczych ze specjalnie stworzonego arkusza 'Excel'.

 

Aby stworzyć Arkusz z wymaganym układem kolumn:
1.podświetlamy wybranych pracowników w tabeli kartoteki osobowej i kopiujemy ich do schowka,
2.wywołujemy funkcję "Generuj arkusz importu" - pod ikoną arkusza kalkulacyjnego 'Excel' Eksport tabeli do Exel_ikona,
3.przechodzimy do utworzonego w programie 'Excel' Arkusza 1 (który otrzymał tutaj nazwę "Nieobecności") i wprowadzamy zmiany:
aby dopisać np. nową nieobecność dla pracownika - zakładamy nowy wiersz w arkuszu, poprzez skopiowanie wcześniejszego wiersza z danymi tego pracownika. Dzięki temu w ukrytych kolumnach znajdą się dane identyfikacyjne tej osoby.
aby dopisać następnych pracowników do otwartego Arkusza 1 - kopiujemy do schowka z tabeli kartoteki osobowej, gdzie występują potrzebne nazwiska, a następnie w menu, które opracowujemy, ponownie wybieramy funkcję "Generuj arkusz importu". Nowy import nazwisk zostanie dopisany w wierszach na końcu Arkusza 1. W ten sposób można wielokrotnie rozbudowywać Arkusz 1 o nowe wiersze.

 

Przy wypełnianiu kolumny "Kod absencji" możemy skorzystać z rozwijanej listy kodów, stosowanych w naszym programie. Ich pełna lista widoczna jest w Arkuszu 2, nazwanym tutaj "Kody absencji".

(do rozwijania listy wyboru w tabeli 'Excel' służy lewy przycisk myszy lub kombinacja klawiszy: [ALT lewy] + [ˇ])

 

Nieobecności - przykładowy arkusz importu w programie 'Excel'

 

Przy wpisywaniu dat nieobecności ważne jest przestrzeganie wymaganego formatu rrrr-mm-dd. Podpowiedź będzie wyświetlana w ekranie:

 

Podpowiedź wymaganego formatu daty.

 

UWAGA !

Automatycznie nadawanych nazw arkuszy nie należy zmieniać!

 

UWAGA !

Funkcja "Generuj arkusz importu" staje się w programie dostępna, gdy schowek pracowniczy jest wypełniony!

 

 

Aby przenieść dane z Arkusza 1 do naszego programu 'CPW':
1.przechodzimy do menu Kartoteki/Rejestr danych pracowniczych/Nieobecności,
2.wywołujemy funkcję "Importuj dane z arkusza" - pod ikoną arkusza kalkulacyjnego 'Excel' Eksport tabeli do Exel_ikona
3.sprawdzamy poprawność zaimportowanych danych.

 

Program identyfikuje pracownika zaczynając od: Id pracownika / Analityki / PESEL / NIP / Nazwisko i Imię. Jeżeli arkusz nie zawiera pierwszego w kolejności identyfikatora, analizuje po kolejnym z nich.

Jeżeli pracownik występuje w systemie wielokrotnie, a arkusz nie zawiera niepowtarzalnych danych identyfikacyjnych (Id pracownika) - zostanie on pominięty, a po imporcie wyświetli się raport o błędach, w którym podany zostanie numer wiersza nie zaimportowanego.

 

Okno info - raport błędów przy imporcie z arkusza Excel.

 

szczegółowe informacje na ten temat w rozdziale "Generowanie arkusza importu i jego wczytanie".