ZUS ZIPA |
Początek Poprzedni Następny |
Formularz ZUS ZIPA należy wypełnić w celu zgłoszenia zmiany / korekty danych identyfikacyjnych płatnika składek będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, zgłoszenia zmiany / korekty danych identyfikacyjnych płatnika składek będącego osobą fizyczną.
Po wejściu do menu Dokumenty/Dokumenty ZUS/ZIPA możemy utworzyć dokument zgłoszeniowy ZUS ZIPA - po kliknięciu na ikonę lub klawisz [INSERT] i potwierdzeniu dodania nowej pozycji, wyświetli się nowy rekord w tabeli okna głównego:
Korzystając z menu kontekstowego możemy pokazać/ukryć na ekranie kolumny typu: Kod zmiany, Data wypełnienia, Symbol wersji, Rewizja, Wysłana do e-Płatnik. W powyższej tabeli widoczne będą wszystkie dotychczas wygenerowane formularze ZUS ZIPA. Ich zawartość oglądamy w oknie podrzędnym podzielonym na zakładki:
Po podświetleniu naszego nowego dokumentu w tabeli, przechodzimy kolejno każdą z zakładek, analizując jej treść:
W punkcie 1 rozdziału I "Zgłoszenie zmiany (1)/ korekty (2)" korzystamy z listy słownikowej: - klikając na strzałkę listy wyboru pojawi się okno dialogowe, w którym wybieramy zgłoszenie zmiany lub korekty:
Po naciśnięciu na link - wybrany kod zostanie przyjęty w formularzu:
oraz wyświetli się w tabeli głównej w kolumnie "Kod zmiany".
Poza tym sprawdzamy poprawność wczytanych danych z menu Konfiguracja/Dane firmy w polach tylko do odczytu tzn. poprzednie oraz aktualne dane płatnika składek.
UWAGA! Zasady ustalania danych do formularza ZUS ZIPA są następujące:
W rozdziale IV wpisujemy datę wypełnienia korzystając z pola daty.
Zakładka Uwagi jest czystym arkuszem. Można w niej zamieszczać własne zapiski.
Utworzone i wypełnione w ten sposób dokumenty zgłoszeniowe eksportujemy do programu 'Płatnik'. Operacji dokonujemy w kilku krokach. Korzystając z dostępnych funkcji pomocniczych:
eksportujemy zaznaczone deklaracje do modułu e-Płatnik w naszym programie, gdzie tworzymy z nich paczki, które następnie możemy wczytać w programie 'Płatnik'. W tabeli głównej, w kolumnie "Wysłana do e-Płatnik" deklaracje już wyeksportowane do modułu e-Płatnik są oznakowane polem wyboru .
Przed wydrukowaniem wersji roboczej danego dokumentu, po wybraniu funkcji "Drukuj Ctrl+P" (z menu kontekstowego, skrót klawiszowy [CTRL]+[P], ikona ) możemy wejść w podgląd wydruku:
UWAGA ! W celu uniknięcia pomyłki z wydrukiem oryginału 'Płatnika' - po prawej i lewej stronie na wydruku z programu 'CPW' znajduje się adnotacja: "Dokumenty drukowane w trybie roboczym nie będą przyjmowane przez ZUS".
|