Zestawienia |
Początek Poprzedni Następny |
Ważną częścią pracy kadrowej jest sporządzanie, za określony przedział czasu, zestawień dotyczących: list wynagrodzeń, składek ZUS i NFZ, liczby zatrudnionych pracowników oraz ich danych w różnych konfiguracjach. W menu Zestawienia mamy możliwość otrzymania następujących podsumowań:
Jedną z cech grupowania kosztów jest podział na 3 rodzaje funduszy:
Określając okres czasu, oprócz wyboru miesięcy i lat, często musimy ustalić, według jakiego typu miesiąca chcemy sumować elementy zestawienia. Jeśli wskażemy układ:
Najczęściej miesiąc podatkowy i ZUS pokrywają się (z wyjątkiem listy stornującej i korygującej, kiedy miesiąc ZUS pokrywa się z miesiącem kosztowym, a miesiąc podatkowy odpowiada bieżącemu), natomiast miesiąc kosztowy może być inny. Np. w firmie wypłaty za każdy miesiąc dokonuje się 10 dnia następnego miesiąca. W tym przypadku wybierając okres od stycznia do grudnia danego roku oraz układ podatkowy - zestawienie nie obejmie wypłat za grudzień danego roku, ale wypłaty za grudzień poprzedniego roku.
Istotnym parametrem przy tworzeniu zestawień jest wybór działu/działów, z których pracownicy mają się na nim znaleźć. Często korzystamy tutaj z kontrolki wyboru pracownika:
[F5] "Zmień okres" lub "Ustal kryteria ustawienia" [F6] "Zmień układ kolumn". Poszczególne funkcje wywołujemy:
Wygląd i możliwości wydruków omówiono szczegółowo w rozdziałach dotyczących poszczególnych zestawień.
UWAGA! Aby sporządzać zestawienia - naliczenia dla pracowników muszą być zablokowane.
|