Ogólność parametrów

Początek  Poprzedni  Następny

Podczas pracy z programem 'CPW' korzystamy z kilkudziesięciu parametrów, których wartości mogą mieć następujący zasięg obowiązywania:

 

Ogólny - takie same dla wszystkich firm wpisanych w menu Administracja/Firmy i wszystkich Użytkowników zalogowanych w menu Administracja/Użytkownicy.
Firmowy - indywidualnie ustawione dla każdej firmy.
Użytkownika - indywidualnie ustawione przez Użytkownika i ważne tylko, gdy ten Użytkownik jest zalogowany.
Użytkownika w firmie - ustawienia kolumn dostosowane do zalogowanego użytkownika. Zyskujemy dzięki temu niezależność definicji układów kolumn pomiędzy użytkownikami.
bez daty - nie posiada historii zmian
z datą

 

Takie zróżnicowanie wartości parametrów ma szczególne znaczenie dla biur rachunkowych lub firm, w których kilka osób ma dostęp do programu.

Informacja, w której aktualnie firmie się znajdujemy oraz kto jest zalogowany - jest zawsze widoczna na pasku statusu, na dole ekranu:

 

Pasek statusu.

 

 

Po wejściu w menu Administracja/ Ogólność parametrów wyświetla się listę parametrów, pogrupowanych w rozdziałach:

1.   stałe podatkowe
2.   stałe ZUS
3.   kwoty podstaw ZUS
4.   wskaźniki obciążenia PFRON
5.   limity dni
6.   kwoty zasiłków
7.   zaokrąglenia
8.   zasady naliczania
9.   parametry naliczania
10.   listy generacyjne rachunków
11.   generacje umów cywilnych
12.   kalendarze
13. wydruk list wynagrodzeń
14.  parametry generacji dokumentów - pit-ów pracowniczych oraz dokumentów ZUS i kadrowych oraz GUS
15. parametry generacji rachunków i umów cywilnych
16. ogólne kadrowe
17.  rejestr czynności
18.  urlopy wypoczynkowe - wymiar przedziałów urlopu i ograniczenia czasowe rozliczania urlopu
19.  rejestr godzin zleceniobiorców
20. zestawienie składek ZUS
21. zestawienie NFZ
22. stan zatrudnienia
23.  obieg dokumentów
24. formularze
25.  zakładanie nowej firmy
26.  konfiguracja legitymacji
27. konfiguracja eksportu przelewów
28. konfiguracja e-deklaracji
29. konfiguracja eksportu do Płatnika
30. konfiguracja dekretacji
31. konfiguracja WebWersus
32. konfiguracja zapisu do pdf.
33.  konfiguracja proxy
34.  import ezla
35.  parametry ppk
36. Użytkownicy
37. Parametry schowka pracowniczego
38. Nazwy cech
39.  Parametry układów kolumn
40. Kopia zapasowa
41.  System pomocy
42.  inne - w menu Ustawienia programu/zakładka Inne oraz zakładka Ekran.

 

Dla dużej części parametrów możemy tutaj wybrać inną niż standardowo ustawioną definicję zakresu ważności. Dotyczy to pozycji, przy których stoi link link_zmien2. Po jego naciśnięciu pojawia się okno wyboru ogólności parametru:

 

Okno wyboru ogólności parametru.

 

 

Każda zaakceptowana zmiana widoczna będzie na liście w kolumnie "Ogólność wybrana":

 

Administacja/ Ogólność parametrów

 

 

Korzystając z ikony przycisk_ptaszek otrzymujemy okno kontrolne z bieżącym wykazem ogólności parametrów. Dla ułatwienia analizy, jego zawartość można zapisać do arkusza Excel.

Dla parametrów liczbowych widoczne są ich wartości kwotowe (w nawiasach), ważne na dany dzień operacyjny:

 

Wykaz parametrów na dany dzień operacyjny.

 

 

 

 

 

Jeżeli w opisie ramki jest firmowy i będą dodawane wpisy to pojawi się przy nich nazwa firmy i program będzie korzystał tylko z tych wpisów firmowych pozostałe go nie będą interesowały mimo że je pokazuje.
Jeżeli w opisie ramki będzie ogólny to program będzie dodawał wpisy bez nazwy firmy i wtedy będzie korzystał z wpisów firmowych i ogólnych (bez nazwy firmy).

Jeżeli w opisie ramki jest firmowy i nie ma wpisów firmowych to program zaczął korzystać z ogólnych.